دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۰۸
کد مطلب : 107484
منبع : قم نیوز
در دیدار با رییس کمیته تحقیقات سازمان ملل برای پیگیری جرائم داعش مطرح شد

تاکید آیت الله العظمی سیستانی بر تلاش برای آزادسازی زنان ترکمن و ایزدی در اسارت داعش

قم نيوز : آیت الله العظمی سیستانی در دیدار با با کریستین ریچر، رییس کمیته تحقیقات سازمان ملل برای پیگیری جرائم داعش (یونیتاد) بر لزوم پیگیری و تلاش برای آزاد کردن زنان ترکمن و ایزدی در اسارت داعش در سوریه، تاکید کرد.
دیدار کریستین ریچر رییس کمیته تحقیقات سازمان ملل برای پیگیری جرائم داعش با آیت الله العظمی سیستانی
Christian Ritscher. Special Adviser and Head of the Investigative Team established pursuant to Security Council resolution 2379 (2017)
دیدار کریستین ریچر رییس کمیته تحقیقات سازمان ملل برای پیگیری جرائم داعش با آیت الله العظمی سیستانی Christian Ritscher. Special Adviser and Head of the Investigative Team established pursuant to Security Council resolution 2379 (2017)
به گزارش قم نیوز حضرت آیت الله العظمی سیستانی امروز، دو شنبه 28 آذر 1401، در دفتر خود واقع در نجف اشف، کریستین ریچر  Christian Ritscher  رئیس کمیته تحقیقات سازمان ملل برای پیگیری جرایم داعش ( یونیتاد UNITAD ) را به حضور پذیرفت و با تاکید بر لزوم پیگیری جرایم داعش،‌ برای وی و همکارانش آروزی موفقیت کرد.

در این دیدار که پیش از ظهر امروز در بیت این مرجع تقلید در شهر نجف عراق صورت گرفت، کریستین ریچر رئیس تیم تحقیقات سازمان ملل برای تقویت محاکمه جرایم داعش در عراق و دیگر کشورها(یونیتاد)  گزارشی اجمالی از فعالیت‌های صورت گرفته و برنامه‌های این تیم در انجام ماموریت خود از زمان تاسیس آن براساس قطعنامه 2379 شورای امنیت در سال 2017 میلادی را ارائه کرد.

حضرت آیت الله العظمی سیستانی در ادامه با یادآوری پیروزی بزرگ عراقی ها در مبارزه بزرگ خود برای رهایی کشورشان از بند گروه تروریستی داعش، از فداکاری های بزرگ فرزندان عراقی ها و رزمندگان دلاور آنها تحت عناوین گوناگون تمجید کرد.

مرجع تقلید شیعیان همچنین برای شهدا طلب رحمت و برای مجروحان طلب سلامت و عافیت و تأکید کردند که بدون این پیروزی بزرگ امکان تعقیب تروریست‌ها و محاکمه آنها به خاطر جنایاتی که در حق ملت عراق مرتکب شدند به ویژه جنایات قتل، اسارت، تجاوز و تخریب آثار باستانی عراق میسر نبود.

آیت الله العظمی سیستانی همچنین بر لزوم رعایت کامل عدالت در روند مربوط به این محاکمه ها تاکید کردند.

ایشان همچنین بر لزوم تلاش برای آزاد کردن زنان ترکمن و ایزدی که همچنان در اسارت تروریست های داعش در سوریه هستند و اتخاذ اقدامات موثری به منظور رعایت انصاف در قبال قربانیان بویژه آوارگان و پناهجویان تاکید کردند.

حضرت آیت الله العظمی سیستانی در پایان این دیدار برای کریستین ریچر و تیمش در انجام وظایف محوله آرزوی موفقیت کردند. 

انتهای پیام / 105









 
گزارشگر : سیدعلی پورطباطبایی
https://qomnews.ir/vdcbwzb8arhbgap.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما