چهارشنبه ۷ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۳۸
کد مطلب : 107584

وزیر علوم: پیشرفت دانشجویان باعث وحشت دشمن شده است

قم نيوز : وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وحدت میان حوزه و دانشگاه را راهکاری برای رفع بسیاری از مشکلات کشور دانست و گفت: پیشرفت و توسعه امروز دانشجویان و نخبگان ما باعث وحشت دشمن شده است.
وزیر علوم: پیشرفت دانشجویان باعث وحشت دشمن شده است
وزیر علوم: پیشرفت دانشجویان باعث وحشت دشمن شده است
به گزارش قم نیوز محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه قم طی سخنانی بیان کرد: امروز اگر امنیت داریم که در مقاطع آموزش عالی تحصیل کنیم و به‌دنبال کسب علم باشیم؛ نتیجه ایثار و از خودگذشتگی شهدای عزیزمان است که باید همواره یاد آن ها را گرامی داریم.

وی ادامه داد: وزارت علوم در استان قم مراکز قدرتمندی مانند دانشگاه قم، دانشگاه صنعتی قم و پردیس فارابی قم را دارد و خداوند را شاکریم که در استان حوزه‌های علمیه را نیز داریم که در کنار دانشگاه‌ها هستند.

*دشمن برای دانشگاه‌های ما نقشه کشیده است

وزیر علوم تحقیقات و فناوری تصریح کرد: جوانان ما با توسل به علم‌آموزی اقداماتی را انجام داده‌اند که استکبار از این پیشرفت‌ها و اقدامات هراسان شده و احساس خطر کرده؛ به همین خاطر دشمن برای دانشگاه‌ها نقشه‌های بسیاری کشیده است.

زلفی‌گل خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های ما همواره باید در کنار دولت باشند و در زمینه‌های مختلف با علمی که دارند چالش‌های کشور را حل کنند.

وی در ادامه گفت: دو سال و نیم شرایط کرونایی باعث شد آموزش‌ها به سمت فضای مجازی کشیده شود و همین موضوع باعث شد در رفتار‌های دانشجویان تناقضاتی به‌وجود آید.

*آموزش مجازی باعث تناقض‌های رفتاری در دانشجویان شده است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد: امروزه تغییر اقلیم فرهنگی بین جوانان ما به وجود آمده است؛ اگر بی‌تفاوت از کنار این بگذریم خطرات بسیاری ما را تهدید می‌کند و اتفاقات ناگواری برای کشور ما به وجود می‌آید که برای رفع آن باید هزینه‌های بسیاری را پرداخت کنیم.

زلفی‌گل اذعان کرد: شهر قم به واسطه اینکه شهر فضائل است و حوزه علمیه و دانشگاه را در کنار هم دارد شرایط بهینه‌ای را رقم زده که این تغییرات اقلیمی را می‌تواند مدیریت کند و ما می‌دانیم این شهر ظرفیت حل مسائل را دارد.

*دشمن به دنبال ترویج ناامیدی در میان جوانان است

وی ادامه داد: دشمن در همه این‌ سال‌ها برنامه‌ریزی کرده است که ناامیدی و خودباختگی را به جوانان ما القا کند اما ما نباید یادمان برود که در کشور نمی‌توانستیم سیم خاردار تولید کنیم اما امروزه در عرصه‌های مختلف نظامی، پزشکی و فناوری و سایر موضوهات پیشران هستیم. ما وظیفه داریم این دستاوردها را به جوانان معرفی کنیم‌.
زلفی‌گل در ادامه تصریح کرد: شک نداشته باشیم همه ما که مسئولیتی داریم اگر به مردم خدمت کنیم و سنگی از پیش‌پای آن‌ها برداریم خداوند متعال برکتی عظیم به ما اعطا می‌کند.

پایان پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcc4mqs02bqxp8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما