قم نيوز : مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم از اختصاص 41 میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به قم به پروژه‌های آبخیزداری، بیابان و جنگل یاد کرد و گفت: تا به امروز بیش از 18 میلیارد تومان از این اعتبارات جذب و هزینه شده و کارهای قابل توجهی انجام شده است.
جذب 18 میلیارد از اعتبارات سفر رئیس جمهور برای منابع طبیعی استان قم
جذب 18 میلیارد از اعتبارات سفر رئیس جمهور برای منابع طبیعی استان قم
به گزارش قم نیوز محمد شعاعی امروز با اشاره به اینکه سفر رئیس جمهور به قم برکات مختلفی را برای این استان به دنبال داشته است، اظهار کرد: در حوزه آبخیزداری و منابع طبیعی اقدامات و پیشرفت‌های مطلوبی حاصل شده که این دستاوردها را مدیون حمایت‌های ویژه رئیس جمهور از قم هستیم.

وی اضافه کرد: اختصاص مبلغ 6 میلیارد تومان برای حفاظت و حمایت از جنگل‌ها و مراتع و جنگل کاری توسط سازمان برنامه و بودجه کشور در سال‌های 1401 و 1402 از جمله مهم‌ترین مصوبات سفر رئیس جمهور به قم است  که در این مصوبه تا به امروز یک میلیارد و 200 میلیون تومان جذب و پیشرفت پروژه‌ها در این زمینه از 60 درصد به 90 درصد رسیده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم عنوان کرد: این پروژه 6 میلیاردی با هفت هزار و 578 هکتار مساحت دنبال و شامل 791 هکتار مراقبت و آبیاری پارک‌های جنگلی و نهالستان و 6 هزار و 787 هکتار حفاظت و قرق عرصه‌های بیابانی می‌شود که تا به امروز مراقبت و آبیاری پارک‌های جنگلی و نهالستانی در سطح 791 هکتار و حفاظت و قرق عرصه‌های بیابانی در سطح 6 هزار و 787 هکتار انجام شده است.

وی ادامه داد: اختصاص مبلغ 15 میلیارد تومان برای اجرای طرح تثبیت شن‌های روان و مدیریت مناطق بیابانی توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت جهاد کشاورزی در سال‌های 1401 و 1402 یکی دیگر از پروژه‌های سفر رئیس جمهور به قم است که تا به امروز هفت میلیارد تومان جذب شده و پروژه به 80 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.



شعاعی خاطرنشان کرد: این پروژه در حوزه بیابان با سه هزار و 600 هکتار مساحت شامل دو هزار و 250 هکتار آبیاری و حفاظت نهال‌کاری و همچنین هزار و 350 هکتار مدیریت هرزآب دنبال می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم از اجرای موفق عملیات مدیریت هرز آب با محوریت چاله‌های فلسی اراضی شیبدار در عرصه‌های بیابانی در سطح هزار و 350 هکتار یاد کرد و ادامه داد: آبیاری و مراقبت عرصه‌های بیابانی نهالکاری شده در سطح دو هزار و 250 هکتار انجام شده است و بقیه مساحت باقیمانده این پروژه با تامین اعتبار دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: اختصاص مبلغ 20 میلیارد تومان برای اجرای طرحهای آبخیزداری و آبخوانداری در استان توسط سازمان برنامه وبوده در سنوات 1401و 1402 یکی دیگر از پروژه‌های سفر رئیس جمهور به قم است که در این مصوبه قرار است 21 هزار و 815 متر مکعب شامل 16 هزار و 400 متر مکعب عملیات خاکی و بتنی و 5 هزار و 415 مترمکعب سنگ ملات کار آبخیزداری انجام شود.

شعاعی گفت: تا به امروز در حوزه پروژه‌های آبخیزداری با استفاده از سفر رئیس جمهور به قم، 10 میلیارد تومان جذب و کارهای مورد نظر به پیشرفت 80 درصدی رسیده است.

شعاعی خاطرنشان کرد: اقدامات آبخیزداری انجام شده با استفاده از اعتبارات سفر رئیس جمهور به قم شامل اجرای 8 بند سنگی و ملاتی در حوزه آبخیز خورآباد بخش کهک و تکمیل عملیات اجرایی پخش سیلاب رودخانه شور با محوریت عملیات خاکی به حجم 27 هزار و 575 متر مکعب، عملیات سنگی و ملاتی به حجم چهار هزار و 450 مترمکعب، بتن ریزی به حجم 300 متر مکعب، شفته ریزی به حجم هزار و 250 متر مکعب و خشکه چین به حجم 100 مترمکعب می‌شود.

پایان پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcb8zb89rhbg0p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما