قم نيوز : خطیب نمازجمعه قم با بیان اینکه قم، سرچشمه جوشان انقلاب اسلامی است، گفت: دشمنان سرمایه‌گذاری زیادی برای جدایی مردم قم از انقلاب و تغییر محاسبات ملت از جلوه‌های الهام‌بخش جمهوری اسلامی برنامه‌ریزی کرده‌است.
دشمن برای جدایی مردم قم از انقلاب برنامه‌ریزی کرده است
دشمن برای جدایی مردم قم از انقلاب برنامه‌ریزی کرده است
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه قم با بیان اینکه حواریون انقلاب اسلامی ایران مردم قم بودند، افزود: قم کلمه طیبه است، استقامت، بصیرت و در صحنه بودن از ویژگی‌های مهم مردم قم است و امروز نیز جوانان این شهر باید راه جوانان ۱۹ دی سال ۵۶ را ادامه دهند.
 
وی فرارسیدن حادثه تاریخی ۱۹ دی را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: مردم قم همانگونه که در دهه چهل شمسی در کنار حوزه و مرجعیت بودند هم اکنون نیز پشتیبان حوزه ها هستند.
 
حسینی بوشهری با اشاره به توهین اخیر نشریه شارلی ابدو به مقام معظم رهبری گفت: همان‌طور که توهین به مرجعیت در سال ۴۲ منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد نتیجه این توهین نیز برهم ریختن تمام توان و تشکیلات شما خواهد بود.
 
وی با اشاره به ۱۷ دی و سالروز اجرای قانون کشف حجاب توسط رضاخان پهلوی در سال ۱۳۱۴، اظهارداشت: رضاخان بعد از بازگشت از سفر ترکیه در صدد این بود که حجاب را غیرقانونی کند در حالی که حجاب در ترکیه آن زمان اختیاری بود.
 
حسینی بوشهری با بیان اینکه مسلمان بودن، الزاماتی دارد که یکی از مهمترین جلوه های خدشه‌ناپذیر آن مسأله حجاب است، گفت: دشمن می خواهد فرهنگی در جامعه نهادینه کند که در این بین افرادی نیز با آنها همراهی می کنند در حالی که از چنین افراد ما چنین انتظاراتی نداشتیم.
 
امام جمعه موقت قم گفت: اگر راه برای بی حجابی عادی شود دیگر راه بازگشتی نیست و لازم است تمام مراجع تقلید بر اساس رسالت تاریخی خود نسبت به این مسأله که کانون خانواده ها را مورد هجوم قرار داده در کنار توجه‌به مشکلات معیشتی، هشدار جدی بدهند.
 
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره سالروز شهید سیدمحمد حسین علم الهدی در هویزه در طول دوران دفاع مقدس، بیان داشت: دانشجویان امروز نیز شایسته است راه و روش خود را مانند این دانشجوی بسیجی شاخص دفاع مقدس قرار دهند.
 
وی با اشاره به سالروز وفات حضرت ام البنین (س) و تکریم مادران و همسران شهدا، گفت: همسران و مادران قدر این نعمت را بدانند و الگوی جامعه باشند، این افراد باید در جامعه عزیز باشند و مشکلاتشان توسط نهادهای ذی‌ربط برطرف شود.
 
وی در ادامه با اشاره به آثار ترک گناه، یادآور شد: بازیابی شخصیت، افزایش نعمت‌های الهی، امید به خدا و آینده، محبوبیت پیش خدا و روشن‌بینی در زندگی از برکات ترک گناه است.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ضرورت شناخت صحیح راه‌های سعادت و شقاوت، تصریح کرد: آشنایی با عوامل سعادت و شقاوت از هر چیز دیگری مهمتر است چرا که ابدیت و سرنوشت نهایی انسان در جهان آخرت به آن بستگی دارد.

انتهای پیام / 106 
https://qomnews.ir/vdccomqsi2bqxe8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما