قم نيوز : امام جمعه قم گفت: آمریکا با تحریم، نفوذ و اسلام ستیزی و در راس همه آنان با تبلیغات برای خاموش کردن انقلاب اسلامی راه به جایی نمی برد.
تلاش آمریکا برای خاموش کردن انقلاب اسلامی راه به جایی نمی برد
تلاش آمریکا برای خاموش کردن انقلاب اسلامی راه به جایی نمی برد
به گزارش قم نیوز آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلای قدس این شهر برگزار اظهار داشت: در ۱۹ دی امسال مردم قم بعد از وقفه دو ساله توفیق تشرف به محضر رهبر معظم انقلاب را پیدا کردند.

امام جمعه قم با اشاره به مهمترین بخش از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم قم گفت: رهبری تاکید کردند که حوادث تحولی در تاریخ را باید زنده نگه داشت و حادثه قیام ۱۹ دی مردم قم جهادی بزرگ بود و هدف این جهاد بزرگ نیز آن بود که ایران اسلامی را از چنگال غرب خارج کند.

وی افزود: این قیام می‌خواست هویت تاریخی ایران را احیا کند و دشمن به هراس افتاد و از راهبردهای جریان باطل نیز کتمان ایام الله است که قرآن کریم تاکید دارد باید یادآور این روزها بود.

امام جمعه قم بیان داشت: درس‌های قیام نوزده دی فراوان است که سرعت عمل در ادای تکلیف و به جان خریدن خطر و اقدام به هنگام در قیام مردم قم بسیار اثر گذار بوده است.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) افزود: آمریکا با تحریم و نفوذ و اسلام ستیزی و در رأس همه آنان با تبلیغات برای خاموش کردن انقلاب اسلامی اقدام کرد که با حضور ملت همیشه در صحنه، بصیر و آگاه ایران اسلامی تاکنون غلطی نتوانسته انجام دهد و راه به جایی نخواهد برد.

امام جمعه قم در ادامه با اشاره به دیدار جمعی از مداحان با رهبر انقلاب گفت: بیانات رهبری در این دیدار سراسر هشدار و تذکر بود و رهبر معظم انقلاب مداحی را میراث شیعه دانستند و آن را هنر مرکب برشمردند که باید مداحی همانند سایر متون دینی دارای ارکان زیبایی باشد.

آیت‌الله سعیدی بیان داشت: مقام معظم رهبری بالابردن رشد فکری جامعه را از مأموریت مداحان برشمرد که در معرکه‌های حساس کشور از جمله در دفاع مقدس و ترغیب جوانان در حضور به جبهه‌ها و در سایر برهه‌ها تأثیرگذار بوده است.

خطیب جمعه قم افزود: رهبر معظم انقلاب فرهنگ سازی را کار مهم مداحان برشمردند و پیشرفت علمی، توجه به خانواده و فرزند آوری، بصیرت دهی و امید بخشی را از موضوعاتی عنوان کردند که نیازمند فرهنگ سازی است و مداحان در این زمینه می‌توانند نقش مهمی داشته و نسبت به هدایت مردم دغدغه داشته باشند.

وی گفت: به روز بودن در قبال شرایط جهانی باید مد نظر مداحان باشد و تبیین محاسبه و نقشه دشمنان در حوادث اخیر باید در دستور کار باشد.

آیت الله سعیدی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند چهل سال است که دشمنان از هر طریقی برای از بین بردن جمهوری اسلامی تلاش می‌کنند اما تاکنون شکست خوردند و در آینده نیز شکست می‌خورند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های خود به سالگرد شهادت شهید نواب صفوی اشاره کرد و گفت: شهید نواب صفوی و یارانش در مبارزه با ظلم پیشتاز بودند که برای این عزیزان علو درجات را مسئلت داریم.

خطیب نماز جمعه قم بیان داشت: مردم قم همزمان با سراسر کشور در محکومیت اقدام نشریه فرانسوی بعد از اقامه نماز جمعه راهپیمایی خواهند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcdj50fsyt0z56.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما