قم نيوز : آیت‌الله سعیدی عفو رهبری را برگرفته از سیره حمکرانی نبودی و علوی دانست و گفت: عفو رهبری در اوج اقتدار نظام اسلامی، حکیمانه و پدرانه است و در ترمیم برخی از گسست‌ها و ناملایمتی‌ها که بر اثر تحریک دشمنان به ویژه در بعد رسانه‌ای اتفاق افتاده مؤثر است.
آیت‌الله سعیدی: عفو رهبری ترمیم کننده گسست‌های جامعه است/حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن فریضه ای سیاسی است
آیت‌الله سعیدی: عفو رهبری ترمیم کننده گسست‌های جامعه است/حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن فریضه ای سیاسی است
به گزارش قم نیوز آیت الله سیدمحمد سعیدی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به آیه ۶۳ سوره توبه به ویژگی های منافقان و علت دشمنی آنها با خدا و رسول خدا پرداخت و اظهار کرد: خداوند می فرماید آیا منافقان نمی دانند که کسی که با خدا و پیامبر به مقابله می پردازد کیفرش آتش جاودانه جهنم و خواری و رسوایی بزرگ است.

وی گفت: رسوایی بزرگ این است که انسان خود را مسلمان بداند ولی به خاطر کفر و خیانت به اسلام و مسلمین گرفتار آتش خشم خداوند شود و در این آتش بسوزد و رهایی از آن نداشته باشد و این نتیجه اعمال افرادی است که با خدا و رسول دشمنی می کنند.

امام جمعه قم با بیان اینکه حس اشرافی گری، قدرت طلبی و دنیا خواهی منافقان انگیزه اصلی خرابکاری های آنها و مانع از خشوع شان در برابر حق می شود، گفت:  منافقان از قبول سخن حق و رفتن زیر بار حق و پذیرفتن حق احساس بدی دارند احساس ننگ و خواری می کنند در حالی که نمی دانند که خضوع و خشوع در برابر حق و دعوت الهی عین عزت است.

وی با بیان اینکه خداوند منبع عزت است و هرچه به خدا برگردد عزیز خواهد بود، گفت: منافقان برای اینکه ذلت نبینند و خود را خوار و ذلیل نبینند زیر بار حق نمی روند و این همان چیزی است که مقام معظم رهبری از آن به عنوان اشتباه محاسباتی دشمنان یاد کردند.

سعیدی افزود: خداوند صریحا می فرماید کسانی که کافران را به جای مؤمنان سرپرست و دوست خودشان می گیرند آیا عزت و قدرت را نزد کفار و مشرکان می طلبند در حالی که یقینا همه عزت و قدرت در نزد خداوند است .

*انقلاب اسلامی آغاز حکومت الله در عصر حاضر است

وی در خطبه دوم با بیان اینکه فردا مصادف با چهل و چهارمین فجر پیروزی انقلاب اسلامی است، گفت: ما خدا را برای این پیروزی بزرگ و آغاز حکومت الله در عصر حاضر که در امتداد ولایت پیامبر صلوات الله علیه و آله و امیرالمؤمنین علیه السلام است شاکر هستیم.

امام جمعه قم افزود: اگرچه که در عصر غیبت امام زمان عجل الله فرجه الشریف محروم از فیض ظهور و دولت کریمه مهدوی هستیم و در انتظار خورشید ولایت به سر می بریم ولی خداوند بر ملت ما و امت اسلام و بشریت در عصر حاضر کرامت نمود تا وجود نائب عام امام زمان(عج)، حضرت آیت الله امام خمینی(ره) را درک کنیم و ایشان هم با هدایت الهی و وحدت، یکپارچگی و مبارزات ملت ایران، نظام جمهوری اسلامی را که تبلور حکومت پیامبر(ص) است را بر اساس مکتب اهل بیت(ع) به ارمغان آوردند.

وی با بیان اینکه امروز جشن ۴۴ سال افتخار و پیشرفت را علیرغم کینه توزی دشمنان برگزار می کنیم، گفت: امروز ایران اسلامی در ستیز با استکبار، استعمار و طاغوت جهانی با غرور و افتخار ایستاده و برای ساخت ایران قوی و آغاز انقلاب تمدنی و حیات طیبه و بسترسازی حکومت جهانی مهدی آل محمد به پیش می رود.

*حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن فریضه ای سیاسی است

سعیدی راهپیمایی ۲۲ بهمن را مظهر تأکید بر شعارهای «استقلال، آزدی، جمهوری اسلامی»، «نه شرقی، نه غربی» و حاکمیت اسلام، عدالت گستری، پیروزی مستضعفان عالم و عزت، اقتدار و کرامت انسانی دانست و افزود: حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن فریضه ای سیاسی، عملی صالح و اقتدار آفرین و نشانه ایمان، جهاد و حضور در صحنه ملت و تجدید پیمان با ولایت و پیروی از رهبر معظم انقلاب است و این حضور و حرکت مقتدرانه توطئه های پیچیده و ترکیبی دشمن را از بین می برد.

*دشمنان از راهپیمایی ملت ایران در هراسند

وی با بیان اینکه دشمنان از راهپیمایی شما ملت ایران در هراسند، گفت: خداوند در قرآن کریم می فرماید مؤمنان در هیچ راهی که کافران را به خشم می آورد قدم نمی گذارند مگر آنکه برای هر کسی عمل صالحی در پرونده اش ثبت می شود.

امام جمعه قم با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با نیروی هوایی ارتش در ۱۹ بهمن ماه، ابراز کرد: ایشان فرمودند توصیه من به آحاد مردم این است که این راهپیمایی و این روز بزرگ را مظهر اتحاد و وحدت ملی قرار دهند و این پیام را به طور صریح به دشمنان برسانند که تلاش آنها برای از بین بردن اتحاد ملی تلاش خنثی شده ای است.

وی با بیان اینکه دشمنان بدانند که نمی توانند مردم را از همدیگر و از نظام اسلامی جدا کنند و گروه های مردم را به جنگ با هم وادار کنند، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند وحدت راهبردی است که در مقابل راهبرد دشمن باید اتخاذ کنیم زیرا هدف دشمن به زانو در آوردن انقلاب و ایجاد اختلاف و بی اعتمادی است؛ ۴۴ سال است دشمن بیهوده و کینه توزانه به این طبل می زند و هر بار با شکستی مفتضحانه روبرو می شود و به حول قوه الهی این آرزو را به گور خواهد برد.

سعیدی تصریح کرد: امروز انقلاب اسلامی مرزهای فرهنگی و فکری را درنوردیده و در عرصه بین الملل به مثابه یک ابرقدرت در برابر لیبرال دموکراسی و نظام سرمایه داری به پیش می رود و الحاد و تباهی نظام سکولار را به چالش جدی کشیده و نوید دهنده تمدنی جدید برای نجات انسان معاصر بر پایه ایمان و عمل صالح و تواصی به حق در مقیاس جهانی و پا فشاری بر ارزش های الهی و انسانی در گستره جهانی است.

*قرن حاضر قرن ولایت محمد(ص) و آل محمد(ص) است

وی با تأکید بر اینکه این قرن به پشتوانه حمایت شما مردم غیور، قرن ولایت محمد و آل محمد است، گفت: امروز ملت ما در پیچ تاریخی تمدنی قرار گرفته و به حول قوه الهی از این پیچ تاریخی و بحران سازی ها عبور خواهد کرد و آینده روشن ایران تضمین شده است و به فضل خدا این انقلاب متصل به فرج و برپایی دولت کریمه مولایمان حجت بن الحسن المهدی عجل الله فرجه الشریف خواهد شد.

*عفو حکیمانه رهبر معظم انقلاب ترمیم کننده گسست های جامعه است

امام جمعه قم افزود: شما جلوه این دولت کریمه را در عفو گسترده رهبر معظم انقلاب که برگرفته از سیره حکمرانی نبوی و علوی است مشاهده کردید؛ این عفو حکیمانه، پدرانه و در اوج اقتدار نظام اسلامی به رهبری آیت الله خامنه ای در ترمیم برخی از گسست ها و ناملایمتی‌ها که بر اثر تحریک دشمنان به ویژه در بعد رسانه ای اتفاق افتاده بود مؤثر است؛ بنابراین باید قدر این رهبر حکیم را بدانیم و بدانیم که با حرکت پشت سر ایشان همه ناهمواری ها هموار و سختی ها و مشکلات بر طرف می شود.

وی با بیان اینکه روز پنج شنبه ۲۷ بهمن سالوز شهادت امام موسی بن جعفر علیه السلام است گفت: از ایشان در روایتی آمده است که برترین عبادت بعد از معرفت خداوند انتظار فرج و گشایش است و در روایت دیگر آمده است که مردی از اهل قم مردم را به حق فرا می خواند و گروهی چون پاره های آهن پیرامون او گرد می آیند.

پایان پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcf1cdy1w6dxya.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما