سه شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب : 108297
منبع : قم نیوز

۸۳۱ میلیارد ریال کالای قاچاق در قم کشف شد 

قم نيوز : معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم، گفت: ارزش کالاهای قاچاق کشف شده در این استان از ابتدای سال‌جاری تا پایان بهمن‌ماه به ۸۳۱ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال رسید.
۸۳۱ میلیارد ریال کالای قاچاق در قم کشف شد 
۸۳۱ میلیارد ریال کالای قاچاق در قم کشف شد 
به گزارش قم نیوز سیاوش فولادی وندا بیان داشت: بازرسان صمت قم دراین مدت ۱۲هزار و ۹۲۰ مورد بازرسی برای جلوگیری از تخلف (عرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق) انجام دادند.
 
وی افزود: از این تعداد بازرسی، ۷۹ مورد منجر به تشکیل پرونده تخلف به ارزش ۸۳۱ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال شده و ۵۸ مورد نیز برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان معرفی گردیده‌است.
 
وی ادامه داد: همچنین ۲۱ مورد آن‌ها شامل ماده ۲۱ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بود ( پرونده زیر ۵۰ میلیون ریال ) که در این موارد فقط ضبط و تحویل کالا به اداره جمع‌‎آوری و فروش اموال تملیکی استان صورت پذیرفت.
 
فولادی وندا با اشاره به تشدید بازرسی‌ها برای مقابله با قاچاق در استان قم، گفت: بر همین اساس آمار بازرسی‌‎‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل، حدود ۵۸ درصد، تعداد پرونده‌‎‌ها ۳۸ درصد و مقدار کشفیات نیز ۱۰۴ درصد افزایش یافته‌است.
 
وی افزود: در این مدت کالاهایی نظیر سیگار، لوازم‌‎‌خانگی، لوازم‌‎ یدکی و باطری خودرو، لوازم‌‎‌پزشکی، مواد غذایی، نهاده دام و طیور، وسایل الکترونیک ( باکس دوربین مدار بسته )، لوازم آرایشی و بهداشتی، نفت‌گاز، خمیرکاغذ، اسباب بازی، لاستیک و روغن موتور کشف و ضبط شده‌است.
 
وی ادامه داد: همچنین بازرسان صمت قم در زمینه مقابله با قاچاق در بازار استان،یک‌هزار و ۳۸۲ مورد تذکر و اخطار کتبی به واحدهای خرده فروش دادند.
 
فولادی وندا با اشاره به این که بازرسان ما ۳۶۰ گشت مشترک با دستگاه‌‎‌های نظارتی استان نیز برگزار کردند،‌ گفت: بیشتر این گشت‌ها با دستگاه‌‎هایی همچون تعزیرات حکومتی، پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی، معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و اطلاعات بسیج استان بوده‌است.

انتهای پیام / 106 
https://qomnews.ir/vdceov8zfjh87wi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما