سه شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۳۱
کد مطلب : 108312

مجاهدی: شاعر آیینی باید پژوهشگر باشد

قم نيوز : دبیر شعر آیینی کشور گفت: شاعر آیینی باید پژوهشگر باشد و مطالب را پالایش کند و هر چیزی را به ائمه (ع)نسبت ندهد و باید ها و نباید هایی که در شعر آیینی مطرح است در شعر رضوی هم مطرح باشد.
مجاهدی: شاعر آیینی باید پژوهشگر باشد
مجاهدی: شاعر آیینی باید پژوهشگر باشد
به گزارش قم نیوز به همت دبیرخانه بیست و هشتمین جشنواره شعر رضوی و با همکاری اداره هنرهای ادبی معاونت فضای مجازی هنر و رسانه دفتر تبلیغان اسلامی نشست تخصصی بایدها و نبایدهای شعر رضوی در سالن نمایش معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد.

 محمدعلی مجاهدی دبیر شعر آئینی در این نشست  اظهار داشت: گستره شعر آیینی یک قلمرو قدسی است و کسانی می‌توانند در این ساحت حضور تاثیرگذاری داشته باشند که با منبع نورانی ولایت و از آن بالاتر با درگاه ربوبی یک ارتباط قلبی داشته باشند و بدون ارتباط قلبی کار پیش نمی‌رود.

وی افزود: وقتی کسی خود را به عنوان یک شاعر آیینی معرفی می‌کند، پیش از هر چیز بر آیینه بودن وجود خود تاکید می‌کند این آیینگی کدورت و کینه را بر نمی تابد بلکه ادب می خواهد و این ساحت حرمت دارد.

دبیر شعر آئینی کشور ادامه داد: آیینگی وجود ویژگی هایی دارد، نیاز به تهذیب نفس و اخلاق دارد و اگر می بینید که بزرگان ما بر مسئله سحر خیزی و شب زنده داری تاکید بسیاری دارند برای این است که در این دو زمان بارش بی امان فیض الهی خیلی تماشایی تر است.

دبیر شعر آیینی کشور در مورد توقع ائمه نسبت به شاعران آیینی تصریح کرد: توقع ائمه اطهار نسبت به ما خیلی بالا است و اگر می خواهید به این خطاب ، مخاطب باشید باید شرایط آن را به جا بیاورید تا استحقاق این خطاب را پیدا کنید.

دبیر شعر آئینی کشور با تاکید بر اینکه خودسازی مهمترین وظیفه یک شاعر متعهد آیینی است، ادامه داد: باید مراقبه و محاسبه لحظه به لحظه انجام داد و آنچه که از یک شاعر آیینی توقع می رود این است کردار قابل قبولی داشته باشد و اهل خدمت باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شاعر آیینی باید پژوهشگر باشد و  مطالب را پالایش کند و هر چیزی را به ائمه نسبت ندهد و باید‌ها و نباید‌هایی که در شعر آیینی مطرح است باید در شعر رضوی هم مطرح باشد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccs4qsi2bqx18.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما