قم نيوز : مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم بر ضرورت توجه به نگاه پیشگیرانه در زمینهٔ جلوگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز تأکید کرد.
نگاه پیشگیرانه مهم‌ترین عامل مؤثر در کاهش تخلفات ساختمانی قم
نگاه پیشگیرانه مهم‌ترین عامل مؤثر در کاهش تخلفات ساختمانی قم
به گزارش قم نیوز احمدرضا شفیعی،مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم در تشریح اهم اقدامات اجرایی مدیریت شهری در برخورد با ساخت‌وساز‌های شهری به‌ویژه در زمینهٔ حاشیه‌نشینی و زمین‌خواری گفت: تخلفات ساختمانی عموماً با نقض قانون و حقوق شهروندی و بر پایه منفعت‌طلبی شخصی همراه است.

او افزود: اقداماتی مانند ساخت‌وساز غیرمجاز در خارج از محدوده شهری یا تملک غیرقانونی اراضی می‌تواند نتایج مخربی را در ابعاد گوناگون شهری، اجتماعی، فرهنگی، سلامت و زیبا و منظر شهری به دنبال داشته باشد.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها بر اساس قوانین و مقررات وظیفه‌دارند علاوه بر صدور پروانه ساختمانی، با اجرای طرح‌های پیشگیرانه و نظارتی از هرگونه فعالیت غیرمجاز و ناایمن عمرانی در شهر جلوگیری کنند.

شفیعی افزود: در همین خصوص فاز اول و دوم طرح اجرایی شهرداری قم برای کنترل ساخت‌وساز‌های شهری با استفاده از نیرو‌های ستادی و اجرایی در برخی از مناطق پرآسیب شهری و بر اساس اولویت عملیاتی شد.

او در خصوص اقدامات اجرایی در رفع تخلفات ساختمانی مرتبط با حاشیه‌نشینی و زمین‌خواری اظهار کرد: در این طرح که با حمایت و همکاری دستگاه‌های محترم قضایی و انتظامی اجرایی شد، علاوه بر شناسایی تخلفات ساختمانی در سطح شهر، نسبت به برخورد قانونی با متخلفین اقدام شد.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم ادامه داد: از ابتدای اجرای طرح در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۰۰ هزار مترمربع و در سال ۱۴۰۱ بیش از ۶۷ هزار مترمربع از تصرفات و ساخت‌وساز‌های غیرقانونی بر اساس اجرای احکام قانونی ماده صد، تخریب و آزادسازی شد.

او گفت: در همین خصوص با تعاملات ارزنده قضایی و انتظامی و اقدامات اجرایی و نظارت‌های شبانه‌روزی و برخورد قانونی با فعالیت‌های غیرمجاز در ساخت‌وساز‌های شهری و موضوع زمین‌خواری و تملک‌های غیرقانونی در حاشیه شهری بخصوص در مناطق مذکور به حداقل ممکن رسیده است به‌طوری‌که در مقایسه با دیگر کلان‌شهر‌های کشوری وضعیت و جایگاه بسیار مطلوبی در این مسئله‌داریم.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری ضمن تشکر از دستگاه قضایی برای همکاری با شهرداری قم در زمینهٔ برخورد با ساخت‌وساز ناایمن و غیرمجاز اظهار کرد: مشارکت تمام دستگاه‌های همکار ازجمله اداره کل مسکن و شهرسازی، جهاد کشاورزی، سازمان محیط‌زیست و … می‌تواند اقدامات در این حوزه را بسیار اثربخش‌تر و کم‌هزینه‌تر پیش ببرد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcgw79qxak9zn4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما