دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب : 108608
منبع : قم نیوز

تابستان امسال در صورت صرفه‌جویی، خاموشی با برنامه در قم نخواهیم داشت

قم نيوز : مدیر دفتر نظارت بر بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در صورت همکاری و صرفه‌جویی از سوی شهروندان تابستان امسال خاموشی با برنامه در بخش خانگی این استان به دلیل کمبود تولید نخواهیم داشت.
تابستان امسال در صورت صرفه‌جویی، خاموشی با برنامه در قم نخواهیم داشت
تابستان امسال در صورت صرفه‌جویی، خاموشی با برنامه در قم نخواهیم داشت
به گزارش قم نیوز محمود آقامحمدی گفت: خاموشی‌های احتمالی نیز ناشی از حوادث غیرمترقبه از جمله سرقت و استفاده غیرمجاز از برق ممکن است رخ دهد.
 
مدیر دفتر نظارت بر بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق قم اضافه کرد: سال گذشته نیز خاموشی با برنامه در استان نداشتیم و تمام خاموشی‌ها در بخش‌های مختلف از جمله اداری با برنامه و مدیریت پیک‌بار و در بخش خانگی نیز بر اساس حوادث غیرمترقبه رخ می‌داد.
 
او ادامه داد: وزارت نیرو امسال یک برنامه شامل ۱۴۰ اقدام در سه محور اصلی برای عبور از تابستان ۱۴۰۲ در نظر گرفته و پیش‌بینی کرده هفت هزار و ۷۸۷ مگاوات بر ظرفیت تولید برق کشور افزوده شود و در این راستا صرفه‌جویی یک هزار مگاواتی در بخش اداری انجام خواهد شد.
 
به گفته آقامحمدی، ۳۵ درصد مصرف استان در بخش خانگی انجام می‌شود، در صورتی که ۸۰ درصد مشترکان برق در این بخش قرار دارند.
 
مدیر دفتر نظارت بر بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق قم با بیان این‌که تا پایان سال گذشته ۶۱۷ هزار اشتراک برق در استان قم واگذار شده است، یادآورشد: ۲۹ درصد مصرف برق در بخش صنعتی، ۱۲ درصد مصرف در بخش کشاورزی، ۱۰.۷ در بخش عمومی و اداری، ۱۰ درصد در بخش تجاری و ۲ درصد در بخش روشنایی انجام می‌شود.

انتهای پیام / 106 
https://qomnews.ir/vdcawan6a49nwi1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما