چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۴۲
کد مطلب : 108637

مقابله با پدیده گرد و غبار در قم به اعتبارات ملی نیاز دارد

قم نيوز : دبیر ستاد ملی مقابله با پدیده گرد و غبار با بیان اینکه هواشناسی باید سامانه پیش بینی و هشدار گرد و غبار در استان قم را به خوبی طراحی و اجرا کند، گفت: مهمترین مسأله برای مقابله با این معضل، حرکت به سمت سازگاری و روش هایی برای کاهش اثرات گرد و غبار است و در این راستا به اعتبارات ملی نیاز داریم.
مقابله با پدیده گرد و غبار در قم به اعتبارات ملی نیاز دارد
مقابله با پدیده گرد و غبار در قم به اعتبارات ملی نیاز دارد
به گزارش قم نیوز علی محمد طهماسبی بیرگانی در بازدید از کانون‌های فعال گرد و غبار در منطقه سراجه قم در سخنانی اظهار داشت: با توجه به خشکسالی های گسترده در سراسر کشور، برنامه ریزی جدی برای مقابله با پدیده گرد و غبار در سازمان حفاظت محیط زیست در دستور کار قرار گرفته است.
وی با اشاره به تدوین و ابلاغ آیین نامه اجرایی و تعیین تکلیف دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با پدیده گرد و غبار، خاطرنشان کرد: استان ها مکلف شده اند این موضوع را در اولویت قرار داده و استان قم نیز باید برنامه اجرایی خود برای مقابله و کاهش اثرات گرد و غبار را ارائه دهد.
دبیر ستاد ملی مقابله با پدیده گرد و غبار با بیان اینکه هواشناسی باید سامانه پیش بینی و هشدار گرد و غبار در استان قم را به خوبی طراحی و اجرا کند، گفت: مهمترین مسأله برای مقابله با این معضل، حرکت به سمت سازگاری و روش هایی برای کاهش اثرات گرد و غبار است.
وی همچنین چرای بی رویه و بدون ضابطه دام به ویژه شتر را یکی از عوامل تخریب زمین در مناطق خشک و مستعد خیزش گرد و غبار دانست و گفت: در صورت هماهنگی و مشارکت دستگاه‌های اجرایی در استان قم، اعتبارات لازم برای اجرای برنامه های مقابله با پدیده گرد و غبار در استان تأمین می شود.
انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcc14qsm2bqxe8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما