شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب : 108661

چهارمین مدرسه فصلی پژوهشگاه فقه نظام برگزار می‌شود

قم نيوز : چهارمین مدرسه فصلی پژوهشگاه فقه نظام با عنوان «فلسفه فقه نظام سیاسی» با تدریس استادانی مانند آیت‌الله اراکی و حجج اسلام رمضان‌پور، اسلامیان، خسروپناه و صالحی‌منش برگزار می‌شود.
چهارمین مدرسه فصلی پژوهشگاه فقه نظام برگزار می‌شود
چهارمین مدرسه فصلی پژوهشگاه فقه نظام برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز چهارمین مدرسه فصلی پژوهشگاه فقه نظام با عنوان «فلسفه فقه نظام سیاسی» با تدریس استادانی مانند آیت‌الله اراکی و حجج اسلام رمضان‌پور، اسلامیان، خسروپناه و صالحی‌منش برگزار می‌شود.
 
در این مدرسه فصلی که با همکاری مدرسه عالی حوزوی ولی امر(عج)، مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) و موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) برپا می‌شود، آیت الله محسن اراکی سرفصل «چیستی فقه نظام سیاسی» را ارائه می‌کند، ضمن آن که استادانی مانند حجج اسلام خسروپناه، رمضان‌پور، اسلامیان و صالحی‌منش نیز در موضوعات «فقه سیاسی و حُکمرانی اسلامی»، «مبانی هستی‌شناسی فقه نظام سیاسی»، «پیشینه و سیر تطوّر فقه سیاسی» و «منطق نظام موضوعات فقه سیاسی» سخنرانی دارند.
 
همچنین در پایان این مدرسه، میزگرد «روش‌شناسی فقه نظام سیاسی» با حضور حجج اسلام ایزدهی، مقیمی و خالد الغفوری برگزار خواهد شد.
 
شرکت‌کنندگان در مدرسه فصلی «فلسفه فقه نظام سیاسی» علاوه بر دریافت گواهی شرکت در دوره، از تخفیف ویژه برای شرکت در دیگر مدرسه‌های تخصصی فقه نظام و همچنین همکاری پژوهشی و حمایت مالی برای چاپ مقالات علمی برخوردار می‌شوند.
 
چهارمین مدرسه فصلی پژوهشگاه فقه نظام روز چهارشنبه و پنج شنبه، سوم و چهارم خرداد ماه سال جاری در محل مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) قم واقع در میدان معلم این شهر برپا خواهد شد.
 
ظرفیت این مدرسه محدود است و بر این اساس، اولویت با افرادی است که زودتر ثبت نام کنند. علاقه‌مندان می‌توانند از طریق لینک https://b2n.ir/p11395 برای ثبت نام شرکت حضوری یا مجازی در این دوره اقدام کنند.
 
پژوهشگاه فقه نظام از سال ۱۳۹۵ و با محوریت فارغ‌التحصیلان رشته‌‏‌های فقه تخصصی و با توجه به ضرورت نقش ‌آفرینی نخبگان و فضلای حوزه‌های علمیه در تهیه نرم‌افزار نظام اسلامی آغاز به کار کرده و تاکنون علاوه بر انتشار کتب مختلف در موضوعات مختلف فقه نظام، موفق به برگزاری چندین مدرسه فصلی و کرسی‌های متعدد آزاداندیشی در موضوعات متنوع شده است.
 
انتهای پیام/ 106 
https://qomnews.ir/vdcjmoevvuqeymz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما