دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۲۱
کد مطلب : 108856

تذکر عضو شورای اسلامی شهر به شهردار قم

قم نيوز : عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر قم از غیبت شهردار در برخی از رویدادهای اخیر شهر یاد کرد و گفت: طبق قانون در صورت مرخصی شهردار وی باید یکی از معاونین خود را به عنوان جانشین با ذکر شماره تلفن بصورت کتبی به شورا و مراجع ذیصلاح معرفی می‌کرد.
تذکر عضو شورای اسلامی شهر به شهردار قم
تذکر عضو شورای اسلامی شهر به شهردار قم
به گزارش قم نیوز معصومه آمره عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر قم در جلسه علنی امروز شورا در تذکری درباره مرخصی اخیر سید مرتضی سقائیان شهردار قم، گفت: به استناد ماده ۹ آیین‌نامه حقوق و مزایای شهرداران مصوب ۱۹ خردادماه سال 1370،  شهردار به ازای هر یک سال یک ماه مرخصی دارد، در تبصره یک این ماده ذکر شده که تاریخ استفاده مرخصی بنا به تقاضای شهردار توسط شورای اسلامی شهر تعیین می‌شود لذا باید مرخصی‌شهردار توسط شورا تصویب شود. همچنین در صورت موافقت شورا استفاده از این مرخصی تا دو ماه به تعویق می‌افتد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه چنین قانونی داریم، درخواست می‌کنم به قانون احترام گذاشته شود و انتظار هم می‌رفت که شورا در این موضوع نقش خود را ایفا می‌کرد و شهردار قم هم باید در خصوص این تذکر قانونی پاسخگو باشد.
آمره اضافه کرد: طبق قانون در صورت مرخصی شهردار وی باید یکی از معاونین خود را به عنوان جانشین با ذکر شماره تلفن بصورت کتبی به شورا و مراجع ذیصلاح معرفی می‌کرد. در بازه زمانی عدم حضور ایشان ما مناسبت‌های ۱۴ و ۱۵ خردادماه را داشتیم و شاهد حضور گسترده زائرین در شهر مقدس قم بودیم که مردم هم گلایه‌مند بودند، همچنین بارندگی و آبگرفتگی‌هایی در قم داشتیم، جلسات بررسی مونوریل را در استانداری داشتیم که شاهد غیبت شهردار بودیم و گوشی ایشان در حالت پرواز بود.
پایان پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcftcdyvw6dxca.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما