سه شنبه ۶ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۱۶
کد مطلب : 108896
مدیرکل بازرسی قم:‌

۲ هزار و ۶۰۰ پرونده تخلف در بازرسی قم تشکیل شد

قم نيوز : مدیرکل بازرسی استان قم با بیان اینکه سال گذشته ۲ هزار و ۶۰۰ پرونده تخلف به صورت گزارش و شکایت در این اداره‌کل تشکیل شد، گفت: بیشترین نارضایتی از دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری قم بوده‌است.
مدیرکل بازرسی قم:‌۲ هزار و ۶۰۰ پرونده تخلف در بازرسی قم تشکیل شد.
مدیرکل بازرسی قم:‌۲ هزار و ۶۰۰ پرونده تخلف در بازرسی قم تشکیل شد.
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام محمود طالبی گفت : دانشگاه علوم پزشکی متاسفانه ۲ سال پیاپی است که رتبه نخست نارضایتی را دارد.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های بازرسی، اصلاح فرآیندهایی دربخش‌های دانشگاه علوم پزشکی استان انجام شد بیان داشت: هنوز وضعیت مطلوب و رضایت بخش حاصل نشده‌است، انتصاب‌های خوبی در بخش‌های مختلف شکل گرفته، حوزه درمان یکی از مهمترین معاونت‌های دانشگاه، ایرادهای جدی داشت و رها بود.

وی با ذکر این نکته که ساختمان بیمارستان اطفال قم در شان این استان نیست افزود: با تذکر بازرسی، بهبود وضعیت بیمارستان کودکان درحال پیگیری است.

مدیرکل بازرسی قم همچنین اظهار کرد: قصد داشتیم، بیمارستان آیت‌الله گلپایگانی‌(ره) را به بیمارستان کودکان تبدیل کنیم که به دلیل مخالفت واقف آن ، این کار میسر نشد.

طالبی تاکید کرد: در مجموعه گزارش شکایت‌های واصله شده، بیشترین شکایت‌ها در خصوص رفتار نامناسب و خلاف شئون اداری کارکنان، همچنین کم‌کاری و سهل انگاری در انجام وظایف است.

وی اولویت‌های اداره‌کل بازرسی قم را مبارزه با فساد و حمایت از تولید ذکر کرد و گفت: در حوزه مبارزه با فساد در سال ۱۴۰۱ با ۱۲۰ نفر از مدیران و کارکنان دولت در این استان برخورد کردیم.

وی با بیان اینکه در بین احکام صادره، انفصال برخی مدیران را داشتیم گفت: راجع برخی کارکنان نیز مجازات حبس اعمال شد.

مدیرکل بازرسی قم در ادامه افزود: در خصوص پیگیری تسویه مطالبه‌های بانک‌ها، ۸۸۵ میلیارد ریال انجام شد، برخی نورچشمی‌ها وام‌های کلان گرفته بودند، آن را به بانک پرداخت نمی‌کردند، که با ورود بازرسی این مبلغ به بانک‌ها بازگردانده شد.

وی گفت: پیگیری بازرسی باعث رفع تصرف‌ها به میزان ۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی شدو به اداره‌کل منابع طبیعی و دولت بازگشت.

مدیرکل بازرسی استان قم صدور ۴۸ فقره نامه هشدار برای دستگاه‌های دولتی طی سال گذشته را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: نامه هشدار هنگامی صادر می‌شود که یک دستگاه دولتی در مظان جرم و تخلف قرار دارد.

طالبی گفت: در تمام بازرسی‌ها تلاش کرده‌ایم به گونه‌ای اقدام نکنیم که حمایت از تولید قفل شود، در بازرسی از بانک‌ها برای هیچ کارمند یا رئیس شعبه‌ای به لحاظ پرداخت تسهیلات به تولیدکننده‌ها، تشکیل پرونده ندادیم، تخلف‌ها بعضا وجود داشت، ولی در باب تذکر ورود کردیم.

وی در ادامه با اشاره به انجام ۶۸ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی استان در سال قبل بیان داشت: کارشناسان و بازرسان با حضور در محل واحد تولیدی، آسیب‌ها و مشکل‌ها را بررسی کردند.

وی اضافه کرد: ورود بازرسی باعث راه‌اندازی مجدد سه واحد تولیدی، همچنین جلوگیری از تعطیلی ۵ واحد دیگر شد.

طالبی با اشاره به اینکه ورود بازرسی به افزایش تولید ۱۸ واحد تولیدی، کارگاه و کارخانه منجر شد گفت: متاسفانه همچنان شاهد بلاتکلیفی متقاضیان تاسیس واحد تولیدی هستیم، امیدواریم طرح پنجره واحد و الکترونیکی شدن صدور مجوز عملیاتی شود، ورود بازرسی، ۱۵ مورد گرفتن مجوزهای تاسیس واحد تولیدی را تسهیل کرد.

وی بیان کرد: به‌واسطه پیگیری بازرسی، به ۲ واحد تولیدی نیازمند، تسهیلات پرداخت شد، ۳۵ مورد هم به صورت متفرقه در راستای پشتیبانی و مانع‌زدایی از واحد تولیدی اقدام شد.

انتهای پیام / 113
https://qomnews.ir/vdcjhoevmuqeyoz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما