قم نيوز : مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: حوزه‌های علمیه با دقت در مبانی فلسفی، کلامی، حدیثی، فقهی و اخلاقی ناظر به فن‌آوری‌ها، راهبر حرکت هوش مصنوعی نه تنها در ایران بلکه در دنیا باشد.
مدیر حوزه‌های علمیه:حوزه علمیه با شناخت فن‌آوری‌های نوین، هوش مصنوعی را راهبری کند.
مدیر حوزه‌های علمیه:حوزه علمیه با شناخت فن‌آوری‌های نوین، هوش مصنوعی را راهبری کند.
به گزارش قم نیوز آیت‌الله علیرضا اعرافی روز پنجشنبه در آیین آغازین رویداد تبادل فن‌آوری اطلاعات در عرصه علوم و فرهنگ اسلامی در سالن اجتماعات مجتمع دارالولایه قم اظهار داشت: حدود ۲۰ محور دانشی و عملکردی در دستاوردهای قم معاصر داریم، قطعا یکی از این محورها، تحول‌ها و تطورات حوزه فن‌آوری‌های نوین به‌ویژه یکی از آخرین آنها، هوش مصنوعی است.

وی گفت: حوزه علمیه باید به فن‌آوری‌های نوین، پیشرو، پیشرفته و هوش مصنوعی ورود پیدا کند، کاربست این فن‌آوری‌ها را فقط در قلمرو معارف، علوم و منابع و متون اسلامی دنبال نمی‌کنیم.

مدیرحوزه‌های علمیه همچنین تاکید کرد: باید با دقت در مبانی فلسفی، کلامی، حدیثی، فقهی و اخلاقی ناظر به فن‌آوری‌ها، حرکت هوش مصنوعی را نه تنها در ایران بلکه در دنیا راهبری و هدایت کنیم.

اعرافی در ادامه خاطرنشان کرد: غرب نیز امروز متوجه مبانی عقلی و اخلاقی مربوط به هوش مصنوعی است، به عنوان اندیشه و تمدن اسلامی باید به این عرصه ورود داشته باشیم.

امام جمعه قم تاکید کرد: در قلمرو مبانی معرفتی، عقلی، فلسفی، کلامی، فقهی و حقوقی هوش مصنوعی فعالانه ورود کرده، بشناسیم و راهبری کنیم.

وی یادآور شد: حوزه علمیه قم نشان داده که در هر زمینه‌ای می‌تواند وارد شود، و از تئوری نظام‌ اسلامی و انقلاب اسلامی بیرون بیاید، حضرت امام(ره) جسارت، شجاعت، شهامت و امکان کارهای بزرگ را آموخت.

اعرافی گفت: برای دانشگاه و دانشمندان نهایت احترام را قائلیم، وظیفه ماست که در خدمت و کنار آنها باشیم، و اندیشه راهبری اسلامی را برای همکاری و پیشبرد آرمان‌ها فعال کنیم، این مسیر نیازمند پیشگامی، فعال بودن، انسجام و داشتن نقشه راه درست و هدایتگر است.

در آستانه عید سعید غدیر خم، طی آیینی با حضور معاون علمی، فن‌آوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری، رویداد تبادل فن‌آوری اطلاعات در علوم و فرهنگ اسلامی با همکاری ستاد راهبری فن‌آوری‌های هوشمند و خانه خلاق و نوآوری اشراق، با هدف تعامل مراکز فناورانه و دانش‌بنیان با مراکز علوم اسلامی انسانی آغاز به کار کرد.

انتهای پیام / 113
 
 
https://qomnews.ir/vdcgu79qtak9zy4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما