شنبه ۲۴ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۴۶
کد مطلب : 109076
آیت الله حسینی بوشهری :

ایام تبلیغی محرم بهترین فرصت برای لبیک به مطالبه رهبر انقلاب است

قم نيوز : رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که باید طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، تبلیغ در اولویت حوزه های علمیه قرار گیرد، بر لزوم رعایت ملزومات مرزبانی و پاسخ‌گویی متناسب به مخاطبان تاکید کرد.
آیت الله حسینی بوشهری :ایام تبلیغی محرم بهترین فرصت برای لبیک به مطالبه رهبر انقلاب است.
آیت الله حسینی بوشهری :ایام تبلیغی محرم بهترین فرصت برای لبیک به مطالبه رهبر انقلاب است.
به گزارش قم نیوز آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در همایش مبلغین محرم اعزامی از سوی دفتر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی که صبح امروز با حضور جمعی از مبلغین در حسینیه معظم له برگزار شد با اشاره به کار مشترک دفاتر مراجع تقلید مرحوم حضرت آیت الله صافی گلپایگانی و حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشت: حرکت اعزام مبلغان در ایام محرم به مناطق محروم و کم برخوردار کاری بسیار قابل توجه و با اهمیت است و باید طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، تبلیغ در اولویت حوزه های علمیه قرار گیرد.

وی افزود: مسئله تبلیغ در سیره معصومان علیهم السلام در اوج کار آنان بوده است و هدف اصلی رسولان و ائمه هدی علیهم السلام، رساندن مردم به خداوند و تبلیغ دین الهی برای هدایت مردم به راه صلاح و رستگاری بوده است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ماه محرم را اوج کار تبلیغی حوزه‌های علمیه و طلاب و فضلا دانست و بیان داشت: ماه محرم فرصت بسیار خوبی برای حوزه‌های علمیه و روحانیون جهت تبلیغ دین مبین اسلام و ارتباط صمیمی با مردم جامعه است.

وی در ادامه با اشاره به رسالت تبلیغ و انتظاراتی که از مبلغان دینی می‌رود خاطرنشان کرد: مبلغ کسی است که نه تنها دارای گفتار و بیان خوبی باشد؛ بلکه باید اعمال و رفتار آن مطابق با گفتارهای خود باشد تا جاذبه و تاثیرگذاری لازم خود را در بین مردم و جامعه داشته باشد.

آیت الله حسینی بوشهری بیان داشت: روحانیت و عالمان دین عنصر اصلی مبلغ فرهنگ در کشور بوده و هستند؛ چراکه عالمان و روحانیون از گذشته تا کنون از طریق تبلیغ و بیان ارزش‌ها و هنجارها به جامعه و مردم، آموزش‌های لازم را داده و می دهند و مباحثی همچون امر به معروف و نهی از منکر از جمله مسائلی بود که علما بر آن تاکید و اهتمام داشتند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که اگر روحانیت از تبلیغ و بیان هنجارها و ارزش‌ها دست بردارد از اسلام چیزی باقی نخواهد ماند خاطرنشان کرد: در طول سالیان گذشته آنچه که سبب تقویت و ماندگاری دین مبین اسلام شده است، نقش آفرینی و تبلیغ علما و روحانیونی است که همواره قال الصادق(ع) و قال الباقر(ع) گفته و کلام رسول گرامی اسلام را بیان کرده و می کردند.

آیت الله حسینی بوشهری بیان داشت: عالمان دین ما مرزبانان اعتقادی و فکری جامعه اسلامی هستند و اگر بنیان‌های اعتقادی و فکری جامعه اسلامی درست شده و تقویت گردد، مردم جامعه نیز پای اسلام و نظام اسلامی ایستاده و مطیع حرف رهبر خود خواهند بود.

وی افزود: مرزبانان اعتقادی و فکری جامعه اسلامی باید ملزومات مرزبانی را نیز داشته باشند و متناسب با مخاطبان خود، پاسخ‌های مناسب و کارآمدی را ارائه کنند تا از تاثیرگذاری خوب و بهتری در مخاطبان برخوردار شوند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم سعه صدر را از ملزومات مبلغ دینی عنوان کرد و بیان داشت: رسول گرامی اسلام وقتی با جهالت برخی از افراد روبرو می‌شدند، صبر و تحمل پیشه کرده و سعه صدر از خود نشان می‌دادند و جهالت افراد نسبت به جایگاه پیامبر گرامی اسلام را بخاطر عدم علم به این جایگاه عنوان می کردند که امروزه نیز مبلغان موفق کسانی هستند که دارای سعه صدر باشند.

آیت الله حسینی بوشهری اظهار داشت: تبلیغ برای روحانیت شغل نیست؛ بلکه مسئولیتی است که بر گردن مبلغان گذاشته شده است و مبلغان در واقع نمایندگان ائمه معصومان علیهم السلام، مراجع عظام تقلید و رهبر معظم انقلاب اسلامی در جامعه هدف و محل تبلیغی خود هستند و باید قدر این جایگاه دانسته شده و ملزومات آن رعایت شود.

انتهای پیام / 113 
https://qomnews.ir/vdca0on6i49nww1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما