دوشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۳۰
کد مطلب : 109106
منبع : ایسنا

دبیرخانه وقف حوزه سلامت وزارت بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی قم دایر می‌شود

قم نيوز : مدیرکل خیرین سلامت و مشارکت‌های اجتماعی وزارت بهداشت ظرفیت استان به‌ویژه دانشگاه علوم پزشکی قم در حوزه وقف را مورد توجه قرار داد و گفت: با توجه به این ظرفیت‌ها، مقرر شد دبیرخانه وقف حوزه سلامت وزارت بهداشت به استان قم محول شود.
دبیرخانه وقف حوزه سلامت وزارت بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی قم دایر می‌شود.
دبیرخانه وقف حوزه سلامت وزارت بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی قم دایر می‌شود.
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، مهندس حیدری پور در سفر به شهر مقدس قم در دیدار با دکتر مصری رئیس دانشگاه و مسئولان خیرین سلامت دانشگاه، به بیان اهداف سفر خود پرداخت و اظهار کرد: استان قم یکی از استان‌های پر ظرفیت در حوزه خیرین سلامت است و آشنایی با نقطه نظرات خیرین سلامت استان و سازمان‌های مردم‌نهاد یکی از مهمترین اهداف سفر بنده به استان قم است.

مدیرکل خیرین سلامت و مشارکت‌های اجتماعی وزارت بهداشت، افزود: یکی دیگر از حوزه‌هایی که باید در استان قم در زمینه خیرین سلامت پررنگ دیده شود حوزه بین‌الملل است؛ بنابراین در این دیدار و گفت‌وگو از نقطه نظرات و دیدگاه‌های دکتر مصری ریاست دانشگاه پیرامون ساماندهی مناسب‌تر پلن‌های ایشان استفاده کردم.

وی ادامه داد: همچنین سعی شده در حوزه خیرین سلامت فقط از تصمیمات کلان وزارت بهداشت استفاده نشود و از ظرفیت‌های استان‌ها نیز استفاده و بهره گرفته شود.

حیدری پور ظرفیت استان به‌ویژه دانشگاه علوم پزشکی قم در حوزه وقف را مورد توجه قرار داد و گفت: با توجه به این ظرفیت‌ها به‌عنوان یک خبر خوب مقرر شده دبیرخانه وقف حوزه سلامت وزارت بهداشت به استان قم محول شود.

مدیرکل خیرین سلامت و مشارکت‌های اجتماعی وزارت بهداشت در پایان تصریح کرد: ان شاءالله پس از دایر شدن دبیرخانه وقف در دانشگاه علوم پزشکی قم، این دانشگاه هم پلن جامع و هم تفصیلی حوزه وقف را برنامه‌ریزی خواهد کرد و به‌زودی شاهد اتفاقات خوبی در حوزه وقف برای وزارتخانه و استان خواهیم بود.

همچنین در این جلسه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار کرد: امیدواریم با مباحثی که در این جلسه مطرح شد بتوانیم نسبت به مسائلی که در سطوح ملی برای آینده حوزه خیرین سلامت مطرح است مثمر ثمر و تأثیرگذار  بوده و برای دانشگاه، بیمارستان‌ها و چارچوب نظام سلامت استفاده کنیم.

دکتر مصری با تاکید بر لزوم استفاده از نقطه نظرات مهندس حیدری پور مدیرکل خیرین سلامت و مشارکت‌های اجتماعی وزارت بهداشت اظهار کرد: باید از ساختار و تشکیلات دانشگاه‌ها در حوزه خدمات مربوط به خیرین سلامت در دانشگاه‌ها در سطوح مختلف بین‌المللی، داخلی و استانی بیشتر استفاده کنیم تا نیازهای حوزه سلامت در استان‌ها برطرف شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در پایان بر لزوم هم‌افزایی و برگزاری جلسات مشترک استان با حوزه خیرین سلامت وزارت بهداشت تاکید کرد و گفت: به‌منظور مدیریت و ساماندهی بهتر رویکرد ملی به این هم‌فکری و هم‌افزایی نیاز داریم تا بتوانیم حداکثر استفاده را از خیرین و واقفین سلامت داشته باشیم.

انتهای پیام / 113

 
 
https://qomnews.ir/vdce7o8zpjh87zi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما