جمعه ۳۰ تير ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۲۲
کد مطلب : 109152
منبع : ایسنا

کاراته‌کای قم مدال برنز آسیا را برگردن آویخت

قم نيوز : امیرمهدی‌زاده، کاراته‌کای قمی تیم ملی، برای چهارمین بار مدال بازی‌های آسیایی را تصاحب کرد.
امیر مهدی‌زاده ، کاراته‌کای قم مدال برنز آسیا را برگردن آویخت.
امیر مهدی‌زاده ، کاراته‌کای قم مدال برنز آسیا را برگردن آویخت.
به گزارش قم نیوز نوزدهمین دوره مسابقات قهرمانی کاراته آسیا ۲۰۲۳ از صبح امروز جمعه ۳۰ تیر ماه، در ملاکا مالزی آغاز شد و امیر مهدی‌زاده، نماینده وزن ۶۷- کیلوگرم کاراته کشورمان و استان قم با سه پیروزی و یک شکست بر سکوی سوم قاره کهن ایستاد و نشان برنز این رقابت‌ها را به گردن آویخت.

امیر مهدی زاده قهرمان نامدار کاراته جهان، در دور اول با نتیجه ۶ بر ۳ مقابل نولانبر کالیسبک از قرقیزستان پیروز شد اما در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۵ مغلوب "دیدار امیرعلی" از قزاقستان شد و با راهیابی حریف قزاقستانی به فینال، مهدی زاده راهی جدول شانس مجدد شد.

نماینده وزن ۶۷- آقایان کشورمان در دیدار شانس مجدد موفق شد با نتیجه ۲ بر صفر محمود دیفلاح از فلسطین را شکست دهد و راهی دیدار رده بندی شود.
مهدی زاده در رده بندی با نتیجه ۳ بر ۲ محمد التیبی از کویت را شکست داد و صاحب مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ شد.

شایان ذکر است مهدی‌زاده در ویترین مدال‌های خود با ۲ طلا و یک برنز جهان، ۲ طلا و ۲ برنز آسیا، ۲ طلا و نقره بازی‌های آسیایی، برنز همبستگی کشورهای اسلامی،‌ ۲ طلا و یک نقره کاراته‌وان و نقره جام جهانی این رشته، یکی از پرافتخارترین کاراته‌کاهای ایران است.

محمود نعمتی دیگر کاراته‌کای ملی‌پوش قم که عضو تیم کومیته کشورمان است، طبق زمان‌بندی مسابقات، از ساعت ۹ صبح روز یکشنبه اول مرداد در کنار دیگر کاراته‌کاهای کشورمان کار خود را آغاز می‌کند.

یادآور می شود تیم ملی ایران، در گروه خود با تیم‌های عربستان، عراق و ترکمنستان هم گروه است.

علیرضا کتیرایی، ستاره اسبق کاراته قم نیز به عنوان مربی، تیم ملی ایران را در این رقابت‌ها همراهی می‌کند.

گفتنی است، نوزدهمین دوره رقابت های قهرمانی آسیا ۲۰۲۳، از امروز جمعه ۳۰ تیر، در ملاکا مالزی آغاز و تا روز یکشنبه یک مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام / 113
https://qomnews.ir/vdcft1dy0w6dxya.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما