سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۲۱
کد مطلب : 109252
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم :

مراکز درمانی قم در پذیرش افراد گرمازده طی سه روز آینده در وضعیت آماده باش هستند

قم نيوز : معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم از آماده باش مراکز درمانی قم در پذیرش افراد گرمازده و بیماران پرخطر طی سه روز آینده خبر داد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم :مراکز درمانی قم در پذیرش افراد گرمازده طی سه روز آینده در وضعیت آماده باش هستند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم :مراکز درمانی قم در پذیرش افراد گرمازده طی سه روز آینده در وضعیت آماده باش هستند.
به گزارش قم نیوز مجید محبی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته از سوی هواشناسی در خصوص افزایش دمای هوا طی سه روز آینده، تمامی مراکز درمانی استان قم در راستای پذیرش افراد گرمازده و بیماران پرخطر در حالت آماده باش هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: استان قم در منطقه گرمسیر قرار گرفته و دارای آب و هوای گرم و خشک است و به همین دلیل تمامی مراکز درمانی استان از شروع فصل گرما، خدماتی به افرادی که دچار گرمازدگی می‌شوند ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها تا پایان هفته که روزهای گرمی پیش رو خواهیم داشت باید مراقبت‌های لازم را از خود، کودکان و سالمندان داشته باشند ابراز داشت: کودکان زیر ۴ سال و افراد بالای ۶۵ سال و افراد پرخطر همانند بیماران قلبی، دیابتی، افراد دارای فشار خون در معرض گرمازدگی هستند و باید خود مراقبتی بیشتری داشته باشند.

گفتنی است، ضعف، بی‌حالی، تشنگی شدید، گرفتگی عضلات، افت فشار خون، غش، بیهوشی، ضعف شدید و در موارد شدید حتی به کما رفتن فرد از علائم گرمازدگی است که توصیه می‌شود در چنین وضعیتی فرد باید از گرما و آفتاب دور نگه داشته و در سایه یا جای خنک قرار داده شود.

انتهای پیام / 113 
https://qomnews.ir/vdcgny9qxak9zx4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما