چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۲۸
کد مطلب : 109264
منبع : ایسنا
استاندار قم:

مردم قم در اهدای خون پیشگام هستند

قم نيوز : استاندار قم با حضور در سازمان انتقال خون استان ضمن رونمایی از دستگاه تعیین گروه خونی خودکار، گفت: مردم قم، همواره در امر اهدای خون و فعالیت‌های خیرخواهانه پیشگام هستند.
استاندار قم:مردم قم در اهدای خون پیشگام هستند.
استاندار قم:مردم قم در اهدای خون پیشگام هستند.
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سید محمد تقی شاهچراغی امروز ۱۰ مردادماه با حضور در سازمان انتقال خون استان، ضمن بررسی وضعییت و روند اهدای خون در قم، با تعدادی از مراجعین و اهدا کنندگان خون گفتگو کرد.

استاندار قم همچنین در جلسه‌ای که با حضور رئیس و معاونین سازمان انتقال خون برگزار شد، ضمن اشاره به اهمیت این سازمان در تولید فرآورده‌های خونی و تامین نیازهای ضروری استان در این زمینه، ادامه داد: مردم قم، همواره در امر اهدا خون و فعالیت‌های خیرخواهانه پیشگام هستند.

وی بروز رسانی تجهیزات و دستگاه‌های فرآوری و تولید فرآورده‌های خونی را مورد توجه قرار داد و گفت: استفاده از ظرفیت مولدسازی اموال دستگاه‌های دولتی و نیز خدمات انسان دوستانه بخش‌های خیرین و مردمی می‌توان بسیاری از مسائل را بر طرف نمود.

گفتنی است؛ در این بازدید که به مناسبت روز انتقال خون برگزار شد، از دستگاه تعیین گروه خونی خودکار رونمایی شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

مزایای این دستگاه شامل افزایش سرعت، دقت و کاهش اشتباه در گروه بندی خون است و هزینه‌های مواد مصرفی و آنتی سرم‌ها را نیز کاهش می‌دهد. این دستگاه بدون محدودیت و در کمتر از ۲ ساعت تعداد نمونه‌های اخذ شده را تعیین می‌کند.

همچنین در این جلسه پیگیری هایی جهت تامین اعتبارات لازم سازمان انتقال خون برای تکمیل تجهیزات تخصصی صورت گرفت.

انتهای پیام /113
https://qomnews.ir/vdcjmhevxuqey8z.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما