يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۱۷
کد مطلب : 109303

پیش بینی رعد و برق و بارش باران در قم

قم نيوز : مدیرکل هواشناسی قم از صدور هشدار زرد در این استان خبر داد و گفت: هوای قم از عصر فردا دوشنبه ۱۶ مرداد تا سه‌شنبه با وقوع صاعقه، رعدو برق، بارش باران و وزش باد به نسبت شدید تا شدید و گرد و خاک همراه خواهد بود.
پیش بینی رعد و برق و بارش باران در قم
پیش بینی رعد و برق و بارش باران در قم
به گزارش قم نیوز مهران حیدری بنی بیان کرد: هوای استان قم با کاهش کیفیت و محدودیت دید افقی همراه خواهد بود.

وی از احتمال سقوط اشیا از ارتفاع، احتمال خسارت دیدن سازه های موقت، شکستن درختان کهن سال، احتمال آسیب دیدن به تاسیسات حساس به گرد و غبار، لغزندگی و کاهش دید افقی در جاده ها، احتمال برخورد صاعقه، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان آب یا بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها خبر داد.

وی ادامه داد: شهروندان در عبور و مرور جاده ای احتیاط لازم را داشته باشند و خودروهای خود را در اطراف درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره پارک نکنند.

حیدری بنی اضافه کرد: اطمینان از استحکام سازه های موقت از جمله تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه ها، پرهیز از پرواز هواپیماهای کوچک و دستگاه های پرواز سبک، اجتناب از اتراق در بستر و اطراف مسیل ها و احتیاط در گذر از حاشیه و بستر رودخانه ها، کنترل استحکامات تاسیسات کشاورزی، گلخانه ها، پرهیز از سم یا محلول پاشی باغ ها و مزارع به ویژه در بعد از ظهر و انجام اقدام های محافظتی از باغ ها در برابر وزش باد شدید و توجه به توصیه های بهداشتی در خصوص کاهش کیفیت هوا از دیگر مواردی است که شهروندان باید نسبت به آن توجه لازم را داشته باشند.

 انتهای پیام /113

 
https://qomnews.ir/vdcdzn0fsyt0zs6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما