جمعه ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۷
کد مطلب : 109335
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

دولت با پیش بینی تدابیری ماندگاری روستائیان را افزایش دهد

قم نيوز : رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه مهاجرت روستائیان به شهرها آسیب هایی به دنبال دارد گفت:دولت باید با پیش بینی تدابیری ماندگاری روستائیان را افزایش دهد.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:دولت با پیش بینی تدابیری ماندگاری روستائیان را افزایش دهد.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:دولت با پیش بینی تدابیری ماندگاری روستائیان را افزایش دهد.
به گزارش قم نیوز  آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر پنجشنبه در دیدار مدیر عامل بیمه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در ۱۴ خرداد امسال در سخنرانی خود به مناسبت سالگرد ارتحال امام راحل بر روی دو موضوع ایمان و امید تاکید کردند که البته برای ایجاد امید در جامعه الزاماتی نیاز است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: کشاورزان و عشایر قشر مولد کشور هستند که باید به امور معیشتی آنان توجه لازم صورت گیرد.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: نگرانی‌هایی در زمینه آینده عشایر وجود دارد که با تغییر نسل‌ها ممکن است در این زمینه خللی پیش بیاید و امروز شاهدیم که فاصله بین نسلی موجب کمرنگ‌تر شدن فعالیت‌های عشایر شده است و این امر زنگ خطری است و نباید شرایط به سمتی برود که دیگر از عشایر اسمی باقی نماند.

وی با بیان اینکه عشایر نیازمند نهاده‌های دامی، آب و سایر مایحتاج زندگی هستند ابراز داشت: یکی از ابعادی که اسلام بر روی آن تاکید دارد بعد اجتماعی است که خدمت به مردم در همین راستا است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: ایجاد گشایش در امور روستاییان امر مهمی است و امیدواریم هر سال خدمات و افراد تحت پوشش بیمه روستاییان و عشایر گسترش یابد.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: باید پیگیر این موضوع بود که خدمات به روستاییان افزایش یابد، چرا که افزایش سطح خدمات به روستاییان موجب ماندگاری آنان در روستا می‌شود.

امام جمعه قم ابراز داشت: متأسفانه برخی از روستاییان به دلیل مشکلاتی، روستاها را رها می‌کنند و به امید زندگی بهتر به شهرها مهاجرت می‌کنند که این امر آسیب‌هایی به دنبال دارد که اگر با مشوق‌هایی، ماندگاری روستاییان افزایش یابد در این صورت امید در روستا و پویایی روستایی‌ها افزایش می‌یابد.

وی عنوان داشت: در مورد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر که خدمات خوبی است می‌بایست به جامعه بیشتر اطلاع رسانی شود.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: دولت در بخش‌های مختلف باید اطلاع رسانی عملکرد و کارهایی که صورت گرفته است را به درستی انجام دهد که این امر موجب دلگرمی مردم خواهد شد.

انتهای پیام / 113 
https://qomnews.ir/vdcip3azwt1aup2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما