سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب : 109353
منبع : ایسنا

لزوم فرهنگ سازی برای استفاده از سامانه های الکترونیکی بانکی

قم نيوز : دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان قم گفت: رسیدن به اهداف تعیین شده در موضوع استفاده هرچه بیشتر از سامانه‌های الکترونیکی برای انجام امور بانکی در قم، نیاز به فرهنگ سازی و تبیین مزایای این کار برای مردم دارد که در این خصوص اصحاب رسانه و فعالان رسانه‌ای نقش مهمی ایفا می‌کنند.
لزوم فرهنگ سازی برای استفاده از سامانه های الکترونیکی بانکی
لزوم فرهنگ سازی برای استفاده از سامانه های الکترونیکی بانکی
به گزارش قم نیوز سید رسول میرخلفی گفت: تشویق مردم به استفاده هرچه بیشتر از سامانه‌های نوین بانکی، از جمله اولویت‌های ما در استان قم است و این کار به طور حتم از صرف هزینه و اختصاص زمان در مراجعه به شعبه برای انجام کارهای بانکی جلوگیری می‌کند.

 دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان قم افزود: ترویج استفاده از سامانه‌های الکترونیکی برای انجام امور بانکی در قم که درصد قابل توجهی از جمعیت آن را جوانان تحصیل کرده و آشنا به این سامانه‌ها تشکیل می‌دهد، موجب تقویت جایگاه بانکداری الکترونیک در استان خواهد شد و این موضوع از جمله اهداف مهمی است که تحقق آن را به جد دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: رسیدن به اهداف تعیین شده در موضوع استفاده هرچه بیشتر از سامانه‌های الکترونیکی برای انجام امور بانکی در قم، نیاز به فرهنگ سازی و تبیین مزایای این کار برای مردم دارد که در این خصوص اصحاب رسانه و فعالان رسانه‌ای نقش مهمی ایفا می‌کنند.

رئیس اداره امور شعب بانک ملی استان قم گفت: در همین رابطه بانک ملی با طراحی سامانه‌هایی همچون «بله» و «بام» تلاش کرده تا بسترهای لازم برای انجام امور بانکی مشتریان به صورت اینترنتی و غیرحضوری را به خوبی فراهم کند و در این راه به موفقیت‌های چشمگیری رسیده‌است.

برخی از بانک‌های خصوصی در زمینه مصارف اعتبارات در داخل استان قم، همراهی لازم را ندارند

میرخلفی عنوان کرد: برخی از بانک‌های خصوصی در زمینه مصارف اعتبارات در داخل استان قم، همراهی لازم را ندارند که در این راستا جلسات مختلفی با آنان برگزار شده و استاندار قم نیز تاکید کرد این بانک‌ها عضو کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان قم شوند و انتظار می‌رود بانک‌های خصوصی به تکالیف ابلاغی بانک مرکزی عمل کنند.

رئیس اداره امور شعب بانک ملی استان قم یکی از چالش‌های سیستم بانکی در استان قم را حجم زیاد کار برشمرد و افزود: استان قم دارای حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت است که در حال حاضر، امکانات شبکه بانکی بیش از ظرفیت جمعیت موجود است و این در حالی است که با شرایط یکسان در مقایسه با استان‌های مشابه، خدمات بیشتری از سوی بانک‌های استان به شهروندان قمی ارائه می‌شود و در این راستا نیازمند بازنگری در تعداد شعب و نیروی انسانی شبکه بانکی استان قم هستیم.

میرخلفی اظهار کرد: استان قم ظرفیت‌های خوبی در راستای بهره مندی از سامانه‌های نوین بانکی دارد و تمامی بانک‌ها از جمله بانکی ملی ایران در قم به دنبال ارائه حداکثری خدمات به صورت غیر حضوری و در بستر الکترونیک هستند که این امر موجب کاهش ترددها و هزینه و ارائه بهتر خدمات به شهروندان خواهد شد و در این راستا تلاش می‌شود تا کلیه تسهیلات نیز به این روش ارائه شود و افتتاح حساب‌ها نیز بدون نیاز به مراجعه حضوری صورت گیرد.

وی افزود: برای استفاده حداکثری جامعه از خدمات و بانکداری الکترونیک، نیازمند فرهنگ سازی هستیم که در این زمینه رسانه‌ها می‌توانند نقش آفرین باشند.

انتهای پیام  / 113
https://qomnews.ir/vdciw3azpt1aup2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما