چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۳۸
کد مطلب : 109371
معاون استاندار قم:

بحران گرد و غبار در قم کاملا جدی است

قم نيوز : معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم با هشدار نسبت به ضرورت توجه به بحران گرد و غبار، گفت: وضعیت روزهای ناسالم و بحران گرد و غبار در این استان کاملا جدی است و با ادامه وضع موجود افق روشنی را نشان نمی دهد.
معاون استاندار قم: بحران گرد و غبار در قم کاملا جدی است.
معاون استاندار قم: بحران گرد و غبار در قم کاملا جدی است.
به گزارش قم نیوز  احمد حاجی زاده روز چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران در استانداری قم، تصریح کرد: قم از نظر آب و آلودگی هوا وضعیت مناسبی ندارد و طی سال‌های اخیر سهم استان قم از سرشاخه ها نیز با مشکلات و کاهش هایی همراه شده است.

وی ادامه داد: طی چند سال اخیر بحران پدیده گرد و غبار به یک وضعیت خطرناک تبدیل شده است و اگر نسبت به مساله گرد و غبار در این استان توجه لازم صورت نگیرد به زودی آثار آن دامنگیر تهران نیز خواهد شد.
حاجی زاده گفت: تعداد روزهای سالم استان طی سال‌جاری نسبت به دهه‌های گذشته بشدت کاهش یافته واز طرفی بخاطر کاهش بارندگی ها و خشکسالی‌های ادواری و عدم تخصیص حقابه‌ها وضعیت گرد و غبار بیش از همیشه مشکل ساز شده‌است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: در سطح استان قم افزون بر ۲۵۰ هزار تبعه خارجی به همراه ۳۰۰ هزار حاشیه نشین زندگی می کنند که هر کدام مباحثی را برای این استان بوجود آورده اند.

افزایش چشمگیر تعداد روزهای ناسالم در قم

مدیرکل هواشناسی استان قم نیز در بخشی از این جلسه، یادآور شد: تعداد روزهای ناسالم استان قم طی ۲۰ سال گذشته بشدت افزایش یافته و وضعیت نکران کننده ای را ایجاد کرده است.

مهران حیدری بنی اضافه کرد: وضعیت خشکسالی و گرمایش هوا در استان قم طی سالهای هر سال بیشتر شده و شرایط سختی را برای مردم با افزایش گرد و غبارها بوجود آورده‌است.

 انتهای پیام / 113
 
 
https://qomnews.ir/vdciy3azzt1aup2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما