دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۱۲
کد مطلب : 109426
رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور:

مجمع اخوت مساجد جهان اسلام راه‌اندازی می شود

قم نيوز : رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با تأکید بر ضرورت شبکه‌سازی در امور مساجد جهان اسلام، گفت: ارتباط و تعامل دوسویه، عمران و آبادانی مساجد، ارتباط مستمر و شبکه‌سازی از اهداف مهم مجمع اخوت مساجد جهان اسلام خواهد بود.
رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور:مجمع اخوت مساجد جهان اسلام راه‌اندازی می شود.
رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور:مجمع اخوت مساجد جهان اسلام راه‌اندازی می شود.
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام کمال خداداده روز دوشنبه در نخستین اجلاس بین‌المللی مساجد جهان اسلام در مسجد مقدس جمکران، بیان داشت: با ایجاد مجمع اخوت مساجد جهان اسلام، بسیاری از مشکلات مساجد، هیات امنا و سایر امور جاری با همراهی، مشارکت و مطالبه‌گری عمومی در روند بهتری مدیریت می‌شود.

وی با اشاره به‌ضرورت شناسایی و ارتباط‌گیری با مساجد شاخص جهان اسلام، اظهار داشت: همه امور و برنامه‌ریزی‌های ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به‌صورت مردمی انجام می‌گیرد و وابستگی مستقیمی به هیچ نهاد و دولتی ندارد.

خداداده یادآور شد: ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور هیچ محدودیتی در احیای مساجد و عملیاتی‌شدن ایده‌های پیرامون مساجد ندارد.

وی با بیان اینکه مسجد هیچ نهاد و جایگزینی ندارد، عنوان کرد: مسجد تنها مرکز و نهاد انسان‌ساز و تربیت‌محوری است که هیچ حد و مرزی ندارد.

خداداده با بیان اینکه جهان اسلام از نبود شبکه، تعامل و عدم اخوت در رنج است، ادامه داد: مسجد نباید فقط نمازخانه باشد؛ بلکه مسجد نیز به‌مثابه سایر نهادهای فرهنگی و دینی، کارکردهای خود را متناسب با نیازهای جدید زمانه بروز کند.

رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: با زبان سنتی و روش‌های قدیمی نمی‌توان همه جوانان و نوجوانان را جذب مسجد کرد؛ جذب جوانان در مسجد نیازمند رفتن راه‌های جدیدی متناسب با شرایط و ویژگی‌های زمانه است.

معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور نیز در ادامه بیان داشت: مسجد یک نهاد مردمی است و باید تمام تسهیل گری‌های انجام شده منجر به‌سهولت مدیریت مسجد توسط مردم محله شود.

امیرحسین خورشیدی ادامه داد: برای ارتباط مؤثر و بهتر مساجد در سطح جهان اسلام، نیازمند ایجاد پیوندی با محوریت شبکه توحیدی و ایمانی هستیم.

وی اضافه کرد: بر همین اساس قرارگاه بین‌المللی مساجد جهان اسلام با محوریت تأثیرگذاری مردم در امور مسجد و محله در حال شکل‌گیری است.

گفتنی است در ادامه این مجمع، شماری از فعالان فرهنگی و مذهبی کشورهای مختلف دنیا به ایراد نکته نظرات خود در رابطه‌با ارتقای کارکرد مساجد و ارتباط مؤثرتر بین این نهادهای مقدس پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طبق گزارش‌ها، ساعت هفت صبح روز ۲۱ آگوست سال ۱۹۶۹ دنیس مایکل ولیم روهان شهروند اسرائیلی مسجدالاقصی را به آتش کشید. در نتیجه این اقدام، یکهزار و ۵۰۰ متر مربع از فضای مسجد از بین رفت و بعد از این اتفاق تاسف بار، بنا به در خواست جمهوری اسلامی ایران، از سوی سازمان کنفرانس اسلامی ۲۱ آگوست برابر با ٣٠ مرداد ۱۴۰۲ سالروز آتش زدن مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونسیتی به عنوان روز جهانی مسجد نامگذاری شد تا همگان بدانند مسجد پایگاه وحدت و همدلی مسلمانان جهان است و افراد نمازگزار همچون قطره‌های آب به یکدیگر می‌پیوندند تا دریایی از اتحاد را به نمایش درآورند.

 انتهای پیام / 113 
https://qomnews.ir/vdcj8hevmuqeyxz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما