شنبه ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب : 109560
منبع : ایسنا
مدیرکل بهزیستی استان قم :

۵ هزار معلول به لیست مستمری بگیران بهزیستی قم اضافه شدند

قم نيوز : مدیرکل بهزیستی استان قم گفت:در دولت سیزدهم با رصد صورت گرفته پنج هزار معلول به مستمری بگیران بهزیستی اضافه شدند.
مدیرکل بهزیستی استان قم :۵ هزار معلول به لیست مستمری بگیران بهزیستی قم اضافه شدند .
مدیرکل بهزیستی استان قم :۵ هزار معلول به لیست مستمری بگیران بهزیستی قم اضافه شدند .
به گزارش قم نیوز سید صادق میریی در نشست نمایندگان جامعه معلولان استان قم با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۷، پنج هزار معلول برای دریافت مستمری تشکیل پرونده داده بودند، گفت: در دولت سیزدهم با رصد و پایش صورت گرفته این افراد در لیست پرداخت مستمری بهزیستی قرار گرفتند تا مجموع مستمری بگیران این مجموعه به ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر برسد.

وی از تامین مسکن برای ۱۰۸ نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی خبرداد و افزود: امسال هم به همت خیران عملیات اجرایی ساخت مسکن برای ۱۰۲ خانواده دارای ۲ معلول آغاز شده است.

مدیرکل بهزیستی استان قم در خصوص تعهدات مربوط به تجهیزات پزشکی و کمک توانبخشی معلولان استان نیز گفت: این تعهدات در ۲ سال گذشته پرداخت شده است و هیچ مطالبه‌ای در این زمینه از بهزیستی وجود ندارد.

میریی در مورد تامین اشتغال معلولان استان قم،  گفت: بر اساس برنامه کادر سازی در بین معلولان استان برای ۲ هزار نفر از طریق تسهیلات، ایجاد شغل یا تثبیت اشتغال صورت گرفته است.

وی به ثبت نام معلولان در طرح نهضت ملی مسکن هم اشاره و تصریح کرد: ۴ هزار و ۵۹۳ نفر از معلولان در طرح نهضت ملی مسکن قم نام نویسی کرده اند که از این تعداد ۲ هزار نفر از معلولان مجرد در اولویت‌های بعدی این طرح قرار گرفته اند.

لازم به ذکر است، در این جلسه نمایندگان معلولان استان قم به بیان مشکلات و مسائل خود پرداختند که رشد هزینه‌های پزشکی و تامین تجهیزات پزشکی و توانبخشی معلولان، مسکن، اشتغال، کمبود فضای ورزشی ویژه معلولان، ضرورت مناسب سازی مکان‌ها و محیط‌های مختلف و تسهیلات ازدواج از مهمترین مطالبات نمایندگان معلولان بود.

انتهای پیام / 113 
https://qomnews.ir/vdciq3azut1auw2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما