پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۳۵
کد مطلب : 109604
جانشین ستاد اربعین قم:

۲۱۰ هزار زائر اربعین در قم اسکان پیدا کردند

قم نيوز : جانشین ستاد اربعین قم از اسکان ۲۱۰ هزار زائر اربعین ایرانی و غیرایرانی از ۲۷ مردادماه سالجاری تا پایان روز ۱۳ شهریورماه جاری خبر داد.
جانشین ستاد اربعین قم:۲۱۰ هزار زائر اربعین در قم اسکان پیدا کردند.
جانشین ستاد اربعین قم:۲۱۰ هزار زائر اربعین در قم اسکان پیدا کردند.
به گزارش قم نیوز ابوالقاسم مقیمی ادامه داد: از این‌ بین بیش از ۳۷ هزار نفر از زائران در قرارگاه مردمی اربعین استان قم اسکان‌ یافته‌اند.

وی بوستان‌های شهری را از نقاط مهم در اسکان زائران یاد کرد و گفت: ۵۳ هزار زائر نیز در سطح بوستان‌های شهر قم اسکان داشته‌اند.

مقیمی ادامه داد: طی این مدت حدود ۲۶ هزار زائر اربعینی نیز در فضاهای اختصاص‌ داده‌شده توسط اداره کل آموزش‌وپرورش استان و ۶ هزار نفر نیز در مواکب بخش سلفچگان از خدمات ستاد اربعین استان قم بهره‌مند شده‌اند.

بخش سلفچگان به مرکزیت شهر سلفچگان یکی از بخش‌های قم است و دارای یک نقطه شهری و ۴۰ روستا می‌باشد. این بخش بالغ بر ۱۵ هزار نفر جمعیت دارد که سه هزار نفر آن در شهر سلفچگان زندگی می‌کنند.

سلفچگان در ۴۰ کیلومتری جنوب غربی قم قرار دارد.

جانشین ستاد اربعین استان قم اضافه کرد: از ۲۷ مرداد تا ۱۵ شهریورماه جاری ۲۸ هزار نفر در مسجد مقدس جمکران و ۲۳ هزار زائر نیز در حرم مطهر اسکان کرده‌اند.

وی با اشاره به اسکان ۲۲ هزارنفری زائران اربعین در مراکز تحت نظارت نظر اماکن استان قم، بیان کرد: حدود ۱۰ هزار نفر از زائران نیز در مرکز خیریه استان قم در خیابان ایستگاه، اسکان‌ یافته‌اند.

مقیمی با اشاره به حضور پرشور زائران اربعینی در این استان، اظهار داشت: حدود نیمی از زائران اسکان داده شده در قم را زائران غیرایرانی تشکیل داده‌اند.

گفتنی است طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده در این استان برای اسکان ۴۰۰ هزار زائر اربعین برنامه‌ریزی شده‌است. زمان استقبال از زائران و پذیرش آنان نیز از نخستین روز شهریورماه آغازشده و به مدت ۲۵ روز ادامه دارد.

امسال علاوه بر مسجد مقدس جمکران، امامزاده جمال (ع)، منازل، مساجد و حسینیه‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها و بقاع متبرک امامزادگان برای میزبانی از زائران مراسم بزرگ پیاده‌روی اربعین ساماندهی شده است.

همه ثبت‌نام‌های خادمان، مواکب و زائران قرارگاه مردمی اربعین قم هوشمندسازی شده و به‌صورت مجازی و اینترنتی انجام می‌شود و زائران مراسم اربعین و همشهریان می‌توانند برای آگاهی از تمامی خدمات و برنامه‌های قرارگاه مردمی اربعین قم، عدد ۸۲ را به ۳۰۰۰۱۵۱۵ ارسال کنند.

انتهای پیام / 113 
https://qomnews.ir/vdchvwnzk23nv-d.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما