يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب : 109633
منبع : ایسنا
مدیرکل میراث‌فرهنگی قم :

مرمت کاروانسرای ملاحسین قم آغاز شد

قم نيوز : مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم از آغاز مرمت کاروانسرای ملاحسین و بهبود وضعیت اقتصادی و عمرانی بازار کهنه با مشارکت شهرداری قم خبر داد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی قم :مرمت کاروانسرای ملاحسین قم  آغاز شد .
مدیرکل میراث‌فرهنگی قم :مرمت کاروانسرای ملاحسین قم آغاز شد .
به گزارش قم نیوز علیرضا ارجمندی طی سخنانی با اشاره به نقش مهم شهرداری و شورای اسلامی شهر پیرامون حمایت از صنعت گردشگری، اظهار کرد: در سطح جهان، صنعت گردشگری به لحاظ پرداخت تسهیلات و کمک‌های بلاعوض و از نظر زیرساختی مورد حمایت قرار می‌گیرد.

 به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، اظهار کرد: در این راستا از شهرداری و شورای اسلامی شهر قم، انتظار همراهی و حمایت داریم و تقاضا داریم شورای شهر مصوبات خوبی در این حوزه داشته باشد، هرچند تاکنون نیز حمایت‌ها و مصوباتی داشته‌اند.

وی با اشاره به برخی از پروژه‌های انجام‌شده، تصریح کرد: به شهروندان و گردشگران این نوید داده می‌شود که با همراهی مدیریت شهری بازار کهنه نیز فعال‌شده و کاسبان نسبت به فعالیت اقتصادی و حضور دوباره در بازار علاقه‌مند شدند و تا ساعاتی از شب در جهت خدمت به گردشگران و شهروندان مشغول به فعالیت هستند.

ارجمندی با بیان اینکه در گذشته به دلیل نیمه فعال بودن بازار، در این محدوده تردد موتور و کامیون را داشتیم که امروز تا حدی مشکلات رفع شده است، عنوان کرد: در تلاش هستیم زندگی مردم را با آثار تاریخی پیوند دهیم تا با فرهنگ تاریخی آشنا شوند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نیز مرمت کاروانسرای ملاحسین در میدان کهنه آغاز شده و به دنبال مرمت و احیای میدان کهنه هستیم تا فضای کسب‌وکار ایجاد شود و تاکنون شهرداری و دادستانی همراهی خوبی داشتند.

ارجمندی با تأکید بر اینکه در این پروژه کف سازی مسجد جامع تا میدان کهنه توسط شهرداری آغاز شده است، گفت: این یک محور غنی، تاریخی و متروکه بوده که به‌زودی احیا می‌شود.

انتهای پیام / 113
https://qomnews.ir/vdcjthevtuqeymz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما