قم نيوز : با اجرای طرح های مختلف گازرسانی به ویژه در شهرک های صنعتی قم از ابتدای روی کارآمدن دولت سیزدهم، در کنار جلب رضایتمندی عمومی، بستر مناسبی برای توسعه و رشد اقتصادی، تولید و سرمایه گذاری در این استان بوجود آورده است.
مسیر هموار سرمایه گذاری در صنعت قم با تامین پایدار گاز شهرک‌های صنعتی
مسیر هموار سرمایه گذاری در صنعت قم با تامین پایدار گاز شهرک‌های صنعتی
به گزارش قم نیوز افزایش ضریب نفوذ شبکه گازرسانی به‌عنوان یکی از محورهای مهم توسعه از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم در دستور کار دولتمردان قرار داشته و طی این مدت گام های تکمیلی و مثبت قابل‌توجهی نیز به‌موازات مناطق مختلف کشور در استان قم برداشته است.

بر اساس آخرین پایش و آمارها، هم اکنون شاهد ضریب نفوذ ۹۹.۵ درصدی گاز طبیعی در مناطق شهری و همچنین ضریب نفوذ ۹۹.۳ درصدی در مناطق روستایی استان هستیم، قم از نخستین استان‌ها در سطح کشور بود که نام خود را به‌عنوان شهر سبز، در امر گازرسانی به ثبت رسانده است.

با ضریب نفوذ مطلوب گاز در قم، تمام شهرک ها و نواحی صنعتی استان قم از شرایط پایداری در تامین و مصرف گاز برخوردار هستند که این پایداری در تامین این منبع مهم انرژی نقش بسزایی در رونق تولید و حفظ و تثبیت اشتغال در کنار ایجاد فرصت‌های جدید شغلی دارد.

در بخش صنعت، قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آن‌ها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

کارشناسان و مدیران اقتصادی قم بر این باورند که تامین پایدار گاز واحدهای صنعتی و مشکل کمبود این منبع انرژی که در برخی ماه‌های فصل سال به‌خاطر کم‌کاری‌های انجام شده طی چند سال گذشته در مساله افزایش ظرفیت‌های تولید گاز انجام‌گرفته بود همیشه یکی از دغدغه‌های مهم سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی قم بود که طی دو سال گذشته با اقدام ها و طرح‌های انجام شده، بخش مهمی از این نیاز برطرف و مسیر برای سرمایه‌گذاری و رشد تولید هموارتر از گذشته شده است.
تامین پایدار گاز دو شهرک صنعتی و محوری قم

مدیرعامل شرکت گاز قم، تامین گاز پایدار را از عوامل مهم در تحقق شعار سال و به‌خصوص رشد تولید یاد کرد و گفت: در همین خصوص ایستگاه تقلیل فشار (C.G.S) با ظرفیت ۱۰۰ هزار مترمکعب بر ساعت و اعتباری افزون بر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال باهدف تقویت شبکه گاز دو شهرک صنعتی شکوهیه و محمودآباد قم تکمیل شد و در اختیار صنایع خرد و کلان این شهرک‌ها قرار گرفت و فاز دوم آن نیز با همین میزان ظرفیت تامین گاز، عملیات اجرایی خود را آغاز کرده است.

مرتضی خوش لهجه تامین پایدار گاز و جلوگیری از قطع آن در فصل سرد سال را از مهم‌ترین مزیت‌های این طرح مهم گازرسانی دانست و افزود: با بهره بردای کامل از هر دو فاز این طرح، مشکل بسیاری از صنایع و همچنین ضریب اطمینان سرمایه گذاران برای حضور فعال‌تر در شهرک صنعتی محمودآباد و شکوهیه برطرف می‌شود.

وی همچنین از بهره‌برداری از دو ایستگاه تقلیل فشار کوچک (T.B.S) با ظرفیت‌های ۱۰۰۰ و ۵۰۰۰ مترمکعب بر ساعت طی یک ماه گذشته باهدف تأمین گاز طبیعی مرغداری، دامداری و گلخانه‌های بخش قاهان و همچنین صنایع کوچک واقع در محور قم - تهران با هزینه‌ای بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال خبر داد و کمک به رشد تولید و افزایش ظرفیت‌های اشتغال را از اهداف بارز آن‌ یاد کرد.

شهرک‌های صنعتی قم به دلایل مختلف همچون داشتن امکانات مناسب برای ایجاد واحد تولیدی، نزدیکی به پایتخت و بازارهای بزرگ ایران و نیز دسترسی به شاهراه‌های ارتباطی کشور همواره موردتوجه سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی برای فعالیت‌های اقتصادی است و به همین دلیل توسعه زیرساخت‌ها در این شهرک‌ها از اهمیت فراوانی برخوردار است.

شهرک صنعتی شکوهیه قم مهم‌ترین کانون انجام فعالیت‌های صنعتی و تولیدی در این استان است که به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرارگرفتن در مرکز و قلب کشور، بسیاری از صنعتگران و سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت اقتصادی در آن هستند.

بر اساس آنچه که مسوولان شرکت گاز قم بیان می‌کنند از ابتدای روی کارآمدن دولت مردمی، طول خطوط شبکه گازرسانی این استان ۳۱۴ کیلومتر افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز قم همچنین با اشاره به بهره‌مندی ۵۲۰ واحد صنعتی و کشاورزی قم در دو سال گذشته، گازرسانی به ۲ هزار و ۷۶۰ مشترک بخش تجاری و ۱۵۰ مشترک بخش عمومی را به‌عنوان برخی دیگر از اقدام های مهم دولت سیزدهم در استان قم نام برد.

افزایش ۱۸ هزار مشترک گاز خانگی در قم

خوش لهجه همچنین با اشاره به برخی از اقدام های انجام شده در استان قم طی دو سال گذشته، گفت: در این مدت در مجموعه ۱۸ هزار و ۷۸۰ نفر به مشترکان گاز این استان افزوده شدند که حدود ۳ هزار مشترک از این‌بین روستایی و بیش از ۱۵ هزار نفر شهری هستند.

تامین گاز طرح‌های نهضت ملی مسکن قم

وی همچنین با اشاره به تامین گاز و احداث خطوط انتقال گاز اراضی طرح نهضت ملی مسکن گفت: گازرسانی به واحدهای احداث شده طرح ملی نهضت مسکن در ۵۶۰ هکتاری، ۲۲ هکتاری و ۱۷ هکتاری انجام شده و نیازمند تقویت می‌باشد.

به گفته وی، ایستگاه پردیسان که نزدیک به هشت سال متروکه مانده بود و روند اجرایی آن مختل شده بود، در دستور کار قرار گرفت و اکنون پیشرفت فیزیکی آن به ۷۰ درصد رسیده است و تلاش می‌کنیم تا ۲۲ بهمن سال جاری برای بهره‌برداری آماده کنیم، همچنین برای تقویت شبکه در پردیسان، یک ایستگاه C.G.S با ظرفیت یک‌صد هزار متر مکعب بر ساعت نیز در حال نصب است.

انتهای پیام / 113 
https://qomnews.ir/vdchqwnzq23nv-d.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما