جمعه ۲۴ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۳۷
کد مطلب : 109701
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

پیاده‌روی حماسی اربعین سیلی محکمی به حیثیت رسانه‌های غربی زد

قم نيوز : عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تلاش چندماه رسانه‌های غربی و فارسی زبان در عدم حضور مردم در پیاده‌روی اربعین، گفت: پیاده‌روی حماسی اربعین سیلی محکمی به حیثیت رسانه‌های غربی زد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:پیاده‌روی حماسی اربعین سیلی محکمی به حیثیت رسانه‌های غربی زد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:پیاده‌روی حماسی اربعین سیلی محکمی به حیثیت رسانه‌های غربی زد.
به گزارش قم نیوز آیت الله نجم الدین مروّجی طبسی روز جمعه در یادواره شهدای همنام امام رضا در قم، عنوان شد: تلاش این رسانه‌ها برای عدم شرکت مردم در عزاداری محرم و صفر امسال بی‌فایده ماند.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان دست‌بردار ملّت ایران نیستند و نباید در مقال آنان و دیگر سختی‌ها کم آورد، گفت: ما به فضل الهی، آینده‌ای روشن در پیش رو داریم، هواس‌تان باشد تا گول رسانه‌های معاند را نخورید؛اینها مواجب بگیرند و اگر دروغ نگویند، حقوقشان را پرداخت نمی‌کنند، خودشان ماشین‌های چند ده میلیاردی سوار می‌شوند و بعد اعتراض می‌کنند که چرا پول ملت را در اربعین خرج می‌کنید.

آیت الله مروجی طبسی با تاکید بر اینکه وعده‌ی خداوند خداوند متعال این است که مردم را از شرّ مکر و حیله‌ی دشمنان نجات خواهد داد، افزود: اگر می‌خواست اتفاقی بیفتد، در این چهل و اندی سال اتفاق می‌افتاد؛ لذا نگران نباشید.
وی گریزی هم به هیاهوی تبلیغاتیِ دشمنان از زبان اَلکَن رسانه های معاند در ابتدای محرم امسال زد و گفت: امسال برخی رسانه های معاند تبلیغ می‌کرد که سیاه نپوشید و در عزاداری شرکت نکنید؛ به فضل الهی حتی برخی از آن کسانی هم که سابقا نمی‌پوشیدند و در مجلس عزای سید الشهدا(ع)شرکت نمی‌کردند، امسال اینکار را انجام دادند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، سران شرّ و سران فتنه را همیشه در حال رجزخوانی برشمرد و با اشاره با جنگ‌های صدر اسلام و حتی جنگ نابرابر عراق با ایران، گفت: همان صدامی که این همه ظلم کرد و مردم را با هلی‌کوپتر، به رگبار می‌بست، در پایان عمرش، طناب به گردنش انداختند و او را به جهنم فرستادند و حتی جنازه‌ی کثیفیش را از قبر درآوردند و جلوی سگ‌ها انداختند.

وی با انتقاد از ترویج برخی مظاهر فساد همچون سگ گردانی و بی حجابی، افزود: بدانیم که امروز امنیت، آرامش و تمامیت ارضیِ کشور، مرهون خون شهداست و خلاصه تا امروز با کارهایی چون سگ‌گردانی، گربه بزرگ کردن، بی حجابی و دهن‌کجی به قانون نبوده است که این مملکت حفظ شده است.

این استاد حوزه علمیه قم به بیان خاطراتی از همرزمان شهید خود در دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: ما تلاش رزمندگان اسلام، ایثار، معنویت و استقامت آنها را از نزدیک دیده‌ایم و میدانیم که اگر این معنویات نبود، خدا می‌داند تا امروز، چند مورد مثل بحرین داشتیم.

وی با هشدار نسبت به اینکه باید مواظب باشیم تا کفران نعمت نکنیم، گفت: امروز به برکت خون شهیدان، میلیون‌ها نفر که آرزوی کربلا داشتند، به این سفر معنوی مشرّف می‌شوند؛ لذا باید قدر مردم، قدر این تجمّعات و قدر انقلاب را بدانیم.

آیت الله مروجی طبسی سپس به ذکر خاطره‌ای از حضور ۶۰ سالِ قبل خود در مراسم پیاده‌روی اربعین پرداخت و گفت: بنده ۶۰ سال پیش در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کردم، در خوش‌بینانه‌ترین حالت، بیش از ۱۰ هزار نفر در این مراسم حضور نداشتند و این در حالی بود که پذیراییِ مواکب بین راه‌ها، صرفا آب بود و بهترین نوع پذیرایی، چای بود.

وی به فاجعه‌ زلزله‌ در مراکش پرداخت و با اظهار تاسف در از بین رفتن چند هزار زن و مرد و کودک، افزود: من ناراحت هستم برای این فاجعه‌ انسانی؛ اما دلم می‌سوزد که در همین مراکش، در ایام شهادت امام حسین علیه‌السلام، رقاصی می‌کنند و حرمت نگه نمی‌دارند.

گفتنی است "چهارمین سوگواره مردمی حدیث عشق" و اولین یادواره شهدای همنام امام رضا علیه‌السلام - استان قم، با ابتکار گروه جهادی شهید محمد رضا شفیعی و با مساعدت نهادهای فرهنگی، تا عصر شنبه سالروز شهادت حضرت امام رضا علیه‌السلام در قم، بلوار شهید کریمی، کوچه ۱۳ جنب بوستان نغمه، در حال برگزاری است.

انتهای پیام / 113 
https://qomnews.ir/vdcfx1dyyw6dxea.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما