سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۲۳
کد مطلب : 109746
منبع : ایسنا
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم :

کاهش محسوس مقرری بگیران بیمه بیکاری در قم

قم نيوز : مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: جزء نخستین استان‌هایی هستیم که مقرری بگیران بیمه بیکاری ما بسیار کاهش یافته و طبق آمار ۱۱۹۲ نفر در استان مقرری‌بگیر بیمه بیکاری داریم که حتی نسبت به سال گذشته نیز کاهش محسوسی داشته‌ است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم :کاهش محسوس مقرری بگیران بیمه بیکاری در قم
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم :کاهش محسوس مقرری بگیران بیمه بیکاری در قم
به گزارش قم نیوز وحید وزیری‌راد با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه اداره بیمه بیکاری، عنوان کرد: پیش‌بینی مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان قم حدود ۴ هزار نفر است که با تلاش‌های صورت گرفته می‌توان گفت جزء نخستین استان‌هایی هستیم که مقرری بگیران بیمه بیکاری ما بسیار کاهش یافته و طبق آمار ۱۱۹۲ نفر در استان مقرری‌بگیر بیمه بیکاری داریم که حتی نسبت به سال گذشته نیز کاهش محسوسی داشته‌ است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم در خصوص آخرین وضعیت پیگیری امور اشتغال در این اداره کل، عنوان کرد: عملکرد حوزه معاونت اشتغال و توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون و کار و رفاه اجتماعی قم دولت در سال قبل تعهد اشتغال ۱ میلیون فرصت شغلی را برای کشور در نظر گرفت که سهم استان ۱۹ هزار و ۲۴۷ نفر بود و از این عدد با کمک دستگاه‌های اجرایی ۱۷ هزار و ۹۲۲ نفر در سامانه رصد اشتغال ثبت کردیم که ۹۳ درصد این سهم در استان تحقق یافت.

وحیدی راد عنوان کرد: در ایجاد خالص اشتغال استان رتبه ۱۳ کشور را داشتیم که ۸ هزار نفر به تعداد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استان افزوده شد و در سال جاری عددی که برای استان در نظر گرفته شده ۲۰ هزار و ۲۱۴ نفر است؛ تاکنون ۵ هزار و ۱۰۰ نفر در رصد اشتغال استان ثبت شده که پیشرفت ۲۵ درصدی را نشان می‌دهد و پیش‌بینی می‌شود در ۱۰ ماه امسال به این عدد برسیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم، گفت: در حوزه روابط کار بسیار تلاش داریم بر مبنای آیه ۱ سوره انفال اصلاح ذات‌البین اتفاق بیفتد و در هیات‌های حل اختلاف با استفاده از روحانیون به سمت سازش برویم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم همچنین عنوان کرد: تعامل با پایگاه‌های بسیج به ویژه سازمان بسیج کارگری و سازمان بسیج مهندسین منجر به احیای واحدهای تعطیل و راکد و نیمه‌راکد شده و توانستیم انتقال تجربه در مقیاس گسترده به واحدهای تعطیل را داشته باشیم؛ در زمینه تسهیلات نیز از طریق کارگروه تسهیل و رونق تولید ۶۱ واحد در سطح استان راه اندازی شدند که حدود ۱۰ سال تعطیل بوده‌اند.

وی با اشاره به دیگر تلاش‌ها در حوزه مدیریت روابط کار، بیان کرد: در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۶ هیات تشخیص داریم؛ در این مدت بیش از ۱۰ هزار و ۸۰۰ پرونده بررسی و منجر به ۸ هزار و ۶۵۳ دادنامه شده است، همچنین ۳ هیات حل اختلاف در استان داریم و اعتراضاتی که در هیات تشخیص بوده و وارد هیات حل اختلاف شدند بیش از ۲ هزار و ۸۹۷ پرونده بوده که منجر به ۲ هزار و ۶۱ دادنامه شده است.

وزیری‌راد تصریح کرد: در حوزه شرکت‌های خدماتی نیز تعداد شرکت‌های خدماتی و پشتیبانی که از ما تایید صلاحیت گرفته‌اند حدود ۸۰ شرکت بوده است و در این باره بازدیدهایی که از شرکت‌ها انجام شده ۲۳۷ مورد بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم عنوان کرد: در حوزه تشکل‌های کارگری و کارفرمایی روابط خوبی در حوزه سه جانبه گرایی حاکم است و ۱۲ شورای اسلامی کار در کارخانجات و ۲۳ انجمن صنفی کارگری و ۳۵ انجمن صنفی کارفرمایی و ۲۵ نماینده کارگر و کانون هماهنگی شورای اسلامی کار و کانون انجمن‌های صنفی کارگری و مجمع نمایندگان کارگر و کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی در استان فعال است.

انتهای پیام / 113 
https://qomnews.ir/vdceeo8zpjh87fi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما