دوشنبه ۳ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب : 109801
مدیرکل آموزش و پرورش قم:

۴۲طرح آموزشی قم در آستانه بهره‌برداری قرار گرفت

قم نيوز : مدیرکل آموزش و پرورش گفت: ۴۲ فضای آموزشی در این استان مراحل پایانی عملیات عمرانی خود را دنبال می‌کند و در آستانه بهره‌برداری قرار دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش قم:۴۲طرح آموزشی قم در آستانه بهره‌برداری قرار گرفت.
مدیرکل آموزش و پرورش قم:۴۲طرح آموزشی قم در آستانه بهره‌برداری قرار گرفت.
به گزارش قم نیوز علی‌رضا رحیمی بیان داشت: با بهره‌برداری از این مدارس، بیش از ۳۵۰ کلاس درس به فضاهای آموزشی قم افزوده می‌شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر حدود یکهزار و ۶۰۰ واحد آموزشی در سطح استان قم میزبان ۳۰۵ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی جدید است که نسبت به سال گذشته تعداد دانش‌آموزان ۱۰ هزار نفر بیشتر شده‌است.

رحیمی با بیان اینکه در توسعه فضاهای آموزشی قم نمی‌توان از کنار خیرین مدرسه‌ساز به سادگی عبور کرد، اظهار داشت: بخش مهمی از مدارس جدید و گذشته استان با مشارکت خیرین احداث‌شده و هم اکنون نیز آنان در حدود ۷۰ درصد از طرح‌های جدید آموزشی استان، مشارکت دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برگزاری اردوهای علمی و فرهنگی جزو رویکردهای سالجاری استان قم است، تصریح کرد: با توجه به هجمه و توطئه شبانه‌روزی دشمنان فراگیر کردن فعالیت و برنامه‌های تربیتی و فرهنگی به صورت جدی در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد.

رحیمی همچنین بیان داشت: قم سال گذشته از نظر متوسط معدل پایانی دانش‌آموزان در رشته علوم و معارف اسلامی رتبه اول، ریاضی و فیزیک رتبه سوم و در رشته علوم انسانی رتبه هفتم کشور را از آن خود کرده است.

۵۶ درصد دانش‌آموزان استان قم در مقطع ابتدایی، ۲۲درصد متوسطه اول، ۱۱ درصد متوسطه دوم، سه درصد فنی حرفه‌ای، چهار درصد کاردانش، چهار درصد پیش‌دبستانی و یک درصد در مدارس استثنایی مشغول به تحصیل هستند.

۹۵ درصد دانش‌آموزان این استان در شهر و پنج درصد در روستا تحصیل می‌کنند. ۵۰.۴ درصد دانش‌آموزان پسر و ۴۹.۶ نیز دختر هستند تعداد معلمان دوره ابتدایی در این استان ۶ هزار و ۳۷۸ نفر و تعداد معلمان دوره متوسطه اول و دوم نیز سه هزار و ۴۲۹ نفر است.

انتهای پیام / 113
https://qomnews.ir/vdcgzy9qqak9z74.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما