شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۴۸
کد مطلب : 10982
شهردار کلانشهر قم خبر داد:

25معبر اصلي شهري با رده عملكرد شرياني تا خردادماه سال آينده به بهره برداري مي رسد

قم نيوز : قم نیوز: شهردار كلانشهر قم از افتتاح و بهره برداري از25معبر اصلي شهري با رده عملكردي شرياني شهري در خردادماه سال1392خبر داد.
شهردار کلانشهر قم، محمد دلبری.
شهردار کلانشهر قم، محمد دلبری.
به گزارش قم نیوز، محمد دلبري در جلسه تدوين كليات طرح پروژه عظيم نهضت تكميل شبكه معابر اصلي شهر قم كه با حضور دكتر ذاكريان رئيس كميسيون حمل و نقل و خدمات شهري شوراي اسلامي شهر قم و معاونين و مديران شهرداري قم برگزار گرديد؛با تأييد اين خبر اظهار داشت:اين اقدام با هدف بهبود عبور و مرور شهري و كاهش زمان سفر و همچنين رفع تنگناهاي شهري انجام مي گردد.

وي افزود: تصويب كليات دستورالعمل اجراي تكميل شبكه معابر در سطح مناطق هشت گانه شهرداري كلانشهر قم در راستاي ارائه خدمات مطلوب به زائرين و مجاورين كريمه اهل بيت و دسترسي آسان به هسته مركزي شهر و راههاي مواصلاتي استان مي باشد.

شهردار كلانشهر قم با اشاره به پيش بيني طول 48 كيلومتري در اين محورهاي مواصلاتي در سطح شهر قم اذعان داشت: پس از تدوين اهداف كلي طرح، آسيب شناسي لازم در خصوص رفع تنگناها و محدوديتها مدنظر قرار گرفت و با توجه به امكانات و قابليت ها نسبت به تدوين برنامه هاي اصلي و تعريف پروژه ها اقدام نموديم.

دلبري نيل به تحقق اهداف مطالعات طرح جامع حمل و نقل و مطالعات طرح تفصيلي،ساماندهي بافت هاي فرسوده،توزيع يكنواخت ترافيك معابر و كاهش ترافيك  را از اهداف كلي اين طرح برشمرد و تصريح كرد: در گذشته انجام پروژه هاي عمراني در مجموعه هاي مختلف شهري بعضا ناهماهنگ و غيرمتمركز بوده كه با تصويب اين طرح اجراي پروژه هاي عمراني با برنامه و طبق جدول زماني و cpmهاي مربوطه اجرا خواهد شد.

ايشان با اشاره به كمبود قابل توجه منابع مالي مكفي،مشكلات گريبان گير استملاك و زمان بر بودن فرآيند انجام مطالعات تملك افزود:بايد به دنبال برنامه و راهكارهايي بود كه كمترين هزينه تملك و ساخت را داشته و به برنامه هاي پيش رو از جمله توزيع يكنواخت خدمات در بين مناطق هشت گانه برسيم.

شهردار كلانشهر قم در ادامه افزود: در اين طرح 4 رينگ مركزي، مياني، كمربندي و يادگار امام تعريف شده كه با بهره برداري از اين طرحها مشكلات ترافيكي شهر مرتفع خواهد شد.

دلبري وجود نيروها و كارشناسان خلاق،توانمند و مستعد را در بدنه شهرداري كلانشهر قم به عنوان اصلي ترين عامل جهت تحقق پذيري اهداف كلان شهري برشمرد و افزود: تكميل و تصويب مطالعات شبكه معابر در طرح هاي جامع تفصيلي و حمل و نقل و ترافيك توسط كارشناسان براي افق بلند مدت شهر قم ديده شده و مشخص شدن اولويت هاي احداث بر اساس نقش و جايگاه معابر انجام شده است.

شهردار كلانشهر قم با اشاره به اقدامات گسترده كارشناسي صورت گرفته در اين طرح كه چيزي جزء انجام يك كار منسجم،مدون و هماهنگ در سايه تحقق پذيري و دستيابي به اهداف عاليه شهرداري كلانشهر قم نبوده است،خاطرنشان كرد:در جهت اجراي هرچه بهتر اين طرح كارگروهي متشكل از معاونين و مديران شهرداري به منظور پيگيري امور تشكيل و به صورت هفتگي و مداوم تا حصول نتيجه اين جلسات برگزار مي گردد.

انتهای پیام /105/
https://qomnews.ir/vdcj8hev.uqeyozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما