پنجشنبه ۶ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۵۱
کد مطلب : 109820
منبع : ایسنا
دادستان قم :

باند کلاهبرداری کارت‌های بانکی در قم منهدم شد

قم نيوز : دادستان عمومی و انقلاب قم از متلاشی شدن باند ۹ نفره کلاهبرداری با روش کپی (اسکیم) کارت‌های بانکی خبر داد.
دادستان قم :باند کلاهبرداری کارت‌های بانکی در قم منهدم شد.
دادستان قم :باند کلاهبرداری کارت‌های بانکی در قم منهدم شد.
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام و المسلمین غریب دادستان عمومی و انقلاب قم از متلاشی شدن باند ۹ نفره کلاهبرداری با روش کپی (اسکیم) کارت‌های بانکی خبر داد و گفت: این متهمان در چند جایگاه پمپ بنزین و پارکینگ عمومی شهر قم بیش از ۶۰۰ کارت بانکی را کپی و از طریق خرید طلا لوازم خانگی و اقلام دیگر در شهرهای مختلف اقدام به پولشویی مبالغ به دست آمده کرده‌اند.

به نقل از روابط عمومی دادگستری قم، غریب به ثبت ۶۲ شکایت مالباختگان از این باند با مبلغی در حدود ۲۸ میلیارد ریال در دادسرای جرائم رایانه‌ای اشاره کرد و افزود: با دستورات قضایی شعبه ۱۳ بازپرسی و رصد پلیس فتا این افراد شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه در حالی که قصد عزیمت به تهران برای خرید طلا را داشتند دستگیر شدند.

دادستان عمومی و انقلاب قم در خصوص روش این نوع کلاهبرداری، عنوان کرد: دو نفر از اعضای این باند از سرکردگان این گروه بودند که دیگر افراد گروه را به کار گرفته و مدیریت می‌کردند. این متهمان ۳ نفر را به عنوان پمپ زن یا متصدی پارکینگ عمومی در شهر قم استخدام کرده بودند که هنگام اخذ کارت‌های بانکی از افراد اقدام به کپی برداری از آن‌ها و ثبت رمز کارت می‌کردند؛ ۴ نفر نیز که شامل سه خانم و یک آقا بودند با مراجعه به فروشگاه‌های خرید طلا لوازم الکترونیک و فروشگاه‌های دخانیات اقدام به خالی کردن حساب بانکی از طریق خرید کالا و پولشویی می‌کردند.

این مقام قضایی گفت: متهمان با در اختیار داشتن کارت‌های شناسایی سرقتی، کارت‌های بانکی کپی شده را نیز به همان نام چاپ می‌کردند و با ارائه کارت شناسایی سرقتی و کارت بانکی همنام با آن و دادن شماره تلفن‌های افراد مختلف موفق به جلب اعتماد فروشندگان در معاملات خود شده بودند.

دادستان قم با بیان اینکه متهمان اصلی این باند دارای سوابق مشابه بودند، تصریح کرد: متهمان خانم تاکنون به ۲۸ فقره خرید طلا از فروشگاه‌های تهران و سایر شهرها اقرار و اعتراف کرده‌اند.

غریب با اعلام اینکه پیگیری‌ها برای دستگیری یک متهم متواری این پرونده همچنان ادامه دارد به شهروندان هشدار داد: ضروری است افراد نسبت به مراقبت از کارت‌های بانکی و در اختیار دیگران قرار ندادن رمز کارت بانکی اهتمام لازم را داشته باشند و حتی المقدور برای خریدهای جزئی از کارت‌های بانکی دارای موجودی اندک استفاده کنند.

انتهای پیام / 113 
https://qomnews.ir/vdchiwnzv23nv6d.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما