سه شنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب : 109863
استاد حوزه علمیه قم:

مردم از توافق های نخبگان و اندیشمندان جهان اسلام در هفته وحدت پیروی می کنند

قم نيوز : استاد حوزه علمیه قم گفت: در هفته وحدت باید متفکران و روشنفکران جهان اسلام دور هم جمع شده، صحبت و گفت و گو کنند و اگر نخبگان و اندیشمندان اسلام به یک توافق برسند عامه مردم پیرو آن ها هستند.
استاد حوزه علمیه قم:مردم از توافق های نخبگان و اندیشمندان جهان اسلام در هفته وحدت پیروی می کنند.
استاد حوزه علمیه قم:مردم از توافق های نخبگان و اندیشمندان جهان اسلام در هفته وحدت پیروی می کنند.
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین حسین شهامت دهسرخی روز سه شنبه همزمان با هفته وحدت و میلاد پر خیر و برکت پیامبر اسلام و امام صادق(ع) اظهار داشت: وجود مقدس پیامبر اکرم بزرگ ترین نشان بلا شبیه و بی نظیر خداوند در روی زمین است و روز تولد او بزرگ ترین روز ریزش نعمت خدا برای جهان بشریت بوده است و باید آن را قدر بدانیم.

وی بیان کرد: بهترین دستاورد وجود مبارک پیامبر(ص)‌ که باید به عنوان شعار و نشانه ای از او بر روی دست بگیریم وحدت و مهربانی بین امت او و هم گرایی و ارائه محبت و دلسوزی و خیرخواهی امت او نسبت به یکدیگر است، می باشد.

این کارشناس مذهبی افزود: همه مسلمانان با هر مذهبی که دارند پیامبر(ص) را به عنوان نماد عظمت الهی می شناسند و ضروری ترین موضوع در میان مسلمانان علیرغم تمایزهای مذهبی، منطقه ای، رنگ و پوست و نژاد، اخوت و برادری است و پیامبر اکبرم برای آن تلاش کرد تا وحدت و اخوت را ایجاد کند.

وی ابراز داشت: خدا در قرآن به مسلمانان می فرماید در بین شما آتش جنگ و نفاق و اختلاف برافکنده بودند و به برکت پیامبر شما برادر شدید و برادر وار با هم زندگی کردید لذا روز تولد حضرت باید یادآور برادری، صفا و وحدت بین مسلمانان باشد.

وی ادامه داد: برای روز میلاد پیامبر اکرم بین شیعه و سنی چند روز فاصله است و از این رو این فاصله را هفته وحدت نامیدند تا مسلمانان عظمت ها و دستاوردهای پیامبر(ص) را یادآوری کرده و کنار هم نشسته و توانایی ها را بیشتر کرده و نقایصی که باعث رنج و ناراحتی هست را بکاهند.

امام صادق(ع) آیین محمدی را گسترش داده و تعمیق کرد

استاد حوزه علمیه قم در ادامه ابراز داشت: امام صادق(ع) بعد از پیامبر اکرم بیشترین فرصت را پیدا کردند که آیین محمدی را گسترش و تعمیق دهد و شاگردان برجسته ای تربیت کند و نهادهای علمی را به راه انداختند.

وی بیان کرد: امام صادق(ع) از فرصت بعد از پدر بزرگوار خودشان، بهترین استفاده را کردند و آن قدر مکتب علمی امام ششم ما شیعیان برجسته بود که پیروان مذاهب دیگر بلکه رهبران آن ها نیز تحت تاثیر جایگاه علمی امام صادق (ع) قرار گرفتند و از همین رو امام شافعی و ابوحنیفه افتخار می کنند خوشه چین خرمن پر فیض امام صادق(ع) بودند.

وی ابراز داشت: امت اسلام و پیروان مذاهب غیر شیعه نیز برای اهل بیت (ع) و به خصوص امام صادق(ع) جایگاه و احترام بسیار بالایی قائل بودند و منطق امام تلاش در جهت جلب و جذب دل ها و رفع اختلافات و کینه های بین مسلمانان بود.

این کارشناس مذهبی افزود: نخبگان و روشنفکران جهان اسلام باید افق های آینده برای سعادت دنیوی، اخلاقی و سیاسی مسلمانان در برابر بیگانگان را شناسایی کرده و دولت ها را راهنمایی کرده و نقایص دولت ها در زمینه وحدت امت اسلامی را گوشزد کنند که اگر نقطه آسیبی هست نه تنها آسیب نزند بلکه برای رفع آن نقاط طرح داده و راهبرد تعیین کنند.

وی ادامه داد: هر مشکلی در تاریخ داشتیم از تفرقه بوده است و این باید عبرتی برای ما مسلمانان باشد و هر چه رشد و سعادتمندی بوده از وحدت بین مذاهب اسلامی بوده است.

وی وحدت جریان های سیاسی در داخل کشور را نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: این جریان ها باید علیرغم اختلاف سلیقه در اصولی که در کشور حاکم است وحدت نظر داشته و در ادامه راه امام راحل در مبارزه با استکبار و حفظ تمامیت ارضی، قدرتمندی نیروهای مسلح، رسیدگی به مستضعفان جاعمه و رفع مشکلات اخلاقی وحدت نظر و هم افزایی داشته باشند.

انتهای پیام / 113 
https://qomnews.ir/vdcepo8zxjh87vi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما