دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۲
کد مطلب : 109899
معاون محیط زیست قم:‌

پسماند صنایع بزرگ تهران نباید در قم مستقر شود

قم نيوز : معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست قم گفت: در مواقعی شاهد هستیم که مدیریت شرکت‌های بزرگ صنعتی در تهران مستقر است اما واحدهای مرتبط با آن‌ها که آلایندگی زیاد و پسماندهای زیست محیطی دارند در قم مستقر می‌شوند که نباید چنین اجازه‌ای داشته باشند.
معاون محیط زیست قم:‌پسماند صنایع بزرگ تهران نباید در قم مستقر شود.
معاون محیط زیست قم:‌پسماند صنایع بزرگ تهران نباید در قم مستقر شود.
به گزارش قم نیوز سید احمد شفیعی  بیان داشت: افرادی هستند که به دلیل وجود آلایندگی واحد صنعتی و سایر موارد مرتبط با آن نمی‌توانند مجوز فعالیت صنعتی خود را در محدوده‌ استان تهران بگیرند و برای همین مدیریت شرکت را در تهران ایجاد، اما واحد صنعتی مورد نظر خود را در استان‌های همجوار تهران همچون قم راه‌اندازی می‌کنند.

وی با اشاره به این که این کار تنها موجب تولید پسماندهای صنعتی در قم می‌شود، افزود: نیاز است تا مسئولان دستگاه‌های مرتبط برای حفظ محیط زیست و توجه به موضوع مهم سلامت شهروندان، اجازه فعالیت این گونه از صنایع آلاینده را در استان ندهند.

وی ادامه داد: قم نباید به هیچ عنوان محلی برای حضور این گونه از صنایع باشد و به جای آن نیاز است که از سرمایه‌گذاری‌ها در بخش ایجاد صنایع پاک، فناور،‌ دانش‌بنیان و متناسب با شرایط زیست محیطی قم حمایت شود.

شفیعی گفت: حتی اگر از نگاه اقتصادی هم به این موضوع نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که در شرایط کنونی استقرار صنایع در استان باید مطابق سیاست‌های خاصی باشد و نباید اجازه داد هر صنعتی در هر سطحی وارد قم شود.

وی افزود: هر اندازه صنایعی که در قم مستقر می‌شوند پیشرفته و دارای تجهیزات لازم برای مدیریت و کاهش آلایندگی واحد باشند، از محیط زیست استان حفاظت بهتری صورت می‌گیرد، بنابراین نیاز است در قم بر روی این‌گونه صنایع تمرکز شود.

در بخش صنعت، قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آن‌ها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارند.

انتهای پیام / 113
https://qomnews.ir/vdcdnn0fnyt0zj6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما