قم نيوز : یک‌صد و پنجمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم روز دوشنبه در حالی برگزار شد که چهار تن از اعضای این شورا در اعتراض به عملکرد شهرداری در حوزه فرهنگی هنگام سخنرانی مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم، جلسه را ترک کردند.
حاشیه‌های پررنگ‌تر از متن در جلسه شورای شهر قم/از استعفا تا ترک جلسه
حاشیه‌های پررنگ‌تر از متن در جلسه شورای شهر قم/از استعفا تا ترک جلسه
به گزارش قم نیوز سخنران نخست این جلسه مطابق معمول محسن محرری رئیس شورای اسلامی شهر قم بود که صحبت های وی پیرامون ثبت روز قم در تقویم رسمی کشور، مساله فلسطین و تبریک هفته فراجا بود.

این جلسه دارای هشت لایحه بود که کمیسیون رسیدگی به چهار لایحه کمیسیون برنامه و بودجه و دیگر لوایح مربوط به کمیسیون شهرسازی و معماری، عمران و حمل و نقل و ۲ لایحه مربوط به هیات رئیسه بود.

در این جلسه رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم نیز به منظور ارائه گزارش عملکرد خود حضور داشت که قبل از آغاز سخنرانی وی، چهار تن از اعضا( محمود مسگری، حسین صابری، مصطفی ملایی و معصومه آمره) در اعتراض به عملکرد شهرداری در حوزه فرهنگی هنگام سخنرانی مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم، جلسه را ترک کردند و پس از پایان سخنرانی به جلسه بازگشتند.

معصومه آمره رئیس کمیته محله محوری و فناوری اطلاعات شورا نیز پس از این جلسه استعفا داد. وی در این زمینه گفت: سیاسی کاری هئیت رئیسه دلیل استعفا از ریاست دو کمیته است.

آمره فشارهای سیاسی در شورا، تبعیض و عدم عدالت محوری و توجه شورا به مصوبات کمیته محلات کم برخوردار و فناوری را عامل استعفاء از ریاست این دو کمیته اعلام کرد.

وی در اعتراض به عدم توجه موضوعات تخصصی و مصوبات محلات کم برخوردار و حذف سیاسی مشاور این کمیته ها توسط هئیت شورای شهر قم از سالن خارج شد و اظهار داشت: امروز عملکرد شورای شهر و عملکرد جناحی مایه تأسف است.

وی حذف مشاور تخصصی این دو کمیته را بدون اطلاع رئیس کمیته غیراخلاقی و غیر تخصصی دانست و بیان کرد : فضای شورا به فضایی سیاسی و جناح‌بندی تقسیم‌شده و این فضا اجازه کار و خدمت به مردم را نمی‌دهد.

این عضو شورای شهر قم خواستار اصلاح فضای شورای شهر شد و گفت: عدم رعایت ضوابط قانونی امروز به معضلی در شورا تبدیل شده که در شان شورای اسلامی شهر قم نیست.

پیگیر ثبت «روز قم» در تقویم ملی هستیم

رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز در این جلسه با اشاره به اینکه پیگیر ثبت روز قم در تقویم ملی هستیم، بیان کرد: هم اکنون در شورای فرهنگ عمومی استان این امر تصویب شده‌است.

محسن محرری بیان کرد: ثبت روز قم بستر مطلوب‌تری برای معرفی ظرفیت‌های این شهر به وجود می آورد.

وی افزود: اگر روز قم در تقویم ملی کشور ثبت شود می‌توان نسبت به معرفی این شهر درسطح بین المللی و ملی اقدامات شاخص تری انجام داد.

محرری اضافه کرد: شناسایی ظرفیت‌های قم به در سطح محلی و ملی و سوق دادن توجهات به این شهر در قالب‌های مختلف در اجرای برنامه های روز قم مورد توجه بوده است.

مطابق مصوبه سال ۹۷ شورای فرهنگ عمومی قم، بیست‌وسوم ربیع الاول سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم به عنوان روز قم نامگذاری شده است‌.

رئیس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: امروز سالروز ورود حضرت معضومه(س) به شهر قم و روز قم است که امید است از این فرصت برای ثبت روز قم در تقویم رسمی بهره لازم برده شود.

وی ادامه داد: این امر در شورای فرهنگ عمومی نیز مطرح شده است و امیدواریم هر چه زودتر به نتیجه مطلوب دست یابیم.

محرری همچنین ضمن تبریک پیروزی حماس در مقابل صهیونیسم بیان کرد: مردم فلسطین با همه تحریم ها توانستند انتقام سختی از اسرائیل کودک کش بگیرند و قدرت خود را به جهانیان نشان بدهند.

وی با بیان اینکه فلسطینی ها با این حمله توانستند هیمنه پوشالی اسرائیل را در هم بشکنند، گفت: با توجه به پیش بینی رهبر معظم انقلاب، در آینده ای نزدیک شاهد نابودی اسرائیل خواهیم بود.

محرری همچنین به نام گذاری این هفته به نام فراجا، بیان کرد: همه افراد جامعه مدیون نیروی انتظامی در تامین امنیت می باشند و امسال شاهد تعامل بسیار مناسب این نیرو با مجموعه مدیریت شهری در پیش بینی و کنترل حوادث بوده ایم و این ارتباط و همکاری همچون سال های گذشته، خیرات و برکات بسیاری را برای جامعه به همراه داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد طباطبایی نژاد مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم نیز در این جلسه به معرفی فعالیت های مختلف این سازمان پرداخت و فعالیت های فرهنگی در مساجد را بسیار مهم خواند.

وی بیان کرد: سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم به مساجد نگاه راهبردی دارد.

طباطبایی نژاد ادامه داد: تلاش داریم تا مساجد را در محلات مختلف شهر به عنوان یک پایگاه فرهنگی بدل کنیم تا شهروندان از فعالیت های مختلف فرهنگی مساجد بهره مند شوند.

وی از برگزاری نشست شورای فرهنگ عمومی و مصوبات این شورا در اختصاص بودجه مناسب برای تمامی مجموعه های فرهنگی شهر خبر داد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم به معرفی برخی دیگر از فعالیت های این سازمان پرداخت و گفت: طراحی پوستر قم، برگزاری نشست خبری در خانه یزدان پناه با هدف معرفی روز قم، برگزاری ۱۰ نشست خبری در ۲ سال گذشته، تولید ۲۰۰ خبر در ۶ ماه گذشته، پخش۵۰ کلیپ در فضای مجازی، نورافشانی در ۱۰ نقطه از شهر و حرم مطهر حضرت معصومه و مشارکت در کاروان نمادین استقبال مردمی از حضرت معصومه(س) از جمله این فعالیت هاست.

مشارکت سازمان فرهنگی با مردم در مناسبت های ملی و مذهبی، برگزاری مراسم روز خوب و زنگ روز قم، افزایش تعامل و همکاری با دانشگاه قم، برگزاری تورهای گردشگری روز قم، امضای تفاهم نامه با نیروی انتظامی، برگزاری جشنواره خبری با خانه مطبوعات و برگزاری جشنواره ملی عکس برای روز قم از دیگر فعالیت هایی است که طباطبایی نژاد به آن ها اشاره کرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه مساله روز قم، مساله هویتی است، بیان کرد: نام گذاری روز قم در شورای فرهنگ عمومی مصوب شده است و در حال حاضر به شدت پیگیر ثبت روز قم در تقویم رسمی کشور هستیم.

وی با بیان اینکه همه شهروندان باید روز قم را از دغدغه های خود بداند، گفت: این روز باید برای همگان از اهمیت برخوردار شود به گونه ای که اماکن مختلف را در این روز باید آذین بندی کرد.

طباطبایی نژاد از راه اندازی دبیرخانه به منظور پیگیری این موضوع در سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم خبر داد و اضافه کرد: کمیته های پنجگانه نیز در این زمینه تشکیل شده است و با آستان مقدس حضرت معصومه(س) نیز به منظور اجرای برنامه های مختلف و مشترک هماهنگی های لازم صورت گرفته است و در این راستا استانداری قم همکاری مناسبی با ما داشته است.

رونمایی از پوستر روز قم از دیگر برنامه های جلسه امروز شورای شهر قم بود. یک ساعت پایانی این جلسه به صورت غیر علنی برگزار شد.

انتهای پیام / 113 
https://qomnews.ir/vdcjyhevtuqeyhz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما