قم نيوز : رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه طرح‌های پایش کم‌فروشی در بسته‌بندی‌های فرآورده‌های مورد مصرف مردم، مورد پایش جدی و مستمر قرار گرفت گفت: نرخ کم فروشی براساس پایش جدید این سازمان از ۴۱ درصد به کمتر از ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده است.
رئیس سازمان ملی استاندارد: نرخ کم‌فروشی به کمتر از ۲۰ درصد رسید.
رئیس سازمان ملی استاندارد: نرخ کم‌فروشی به کمتر از ۲۰ درصد رسید.
به گزارش قم نیوز  علی اسلام‌پناه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه قم در مصلای قدس این شهر اظهار داشت: چهارهزار نیروی متخصص و نخبه تشکیل دهنده سازمان ملی استاندارد به عنوان یکی از تشکیلات مهم حاکمیتی است.

وی افزود: در دوران استقرار مدیریت تحولی در سازمان ملی استاندارد ایران، تلاش شد بسیاری از عقب‌ماندگی‌های سال‌های گذشته جبران، و بسیاری از اولین‌ها به وقوع بپیوندد.

این مقام کشوری بیان داشت: در این دوران با اقدام‌ها و تلاش‌های صورت گرفته، رتبه سازمان ملی استاندارد ایران در سازمان استاندارد بین‌المللی در بین ۱۶۸ کشور از ۲۵ به ۲۲ ارتقا یافت.

اسلام‌پناه ادامه داد: این سازمان به منظور تسهیل و تسریع در فرآیند ارزیابی کالا و خدمات با رویکرد جهانی و اقتصاد محور از ابتدای سال جاری به تدوین، ابلاغ و اجرای بسته تحولی بهار خدمت در دولت مردمی با محوریت رشد کیفی اقدام کرد.

وی همچنین اضافه کرد: امکان نظارت بر کیفیت کالا و خدمات با راه‌اندازی سامانه ارتباط مردمی به نام مردم‌دار ایجاد شد، و امکان استعلام اصالت نشان استاندارد از طریق سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ به صورت برخط و آنلاین بهبود و ارتقا پیدا کرد.

رئیس سازمان ملی استاندارد همچنین تصویب بسته ۱۵ گانه کیفیت صنعت خودرو را مورد اشاره قرار داد و گفت: رفع تعلیق ۹ استاندارد از مجموعه استانداردهای ۸۵ گانه خودرو که در دولت قبل، تعلیق شده بود، نیز جاری و ساری شد.

اسلام‌پناه خاطرنشان کرد: بر این اساس در سال گذشته، پنج خودروی بی‌کیفیت و غیر روزآمد برای همیشه از چرخه تولید کنار رفت.

وی گفت: قطعه‌های منفصله خودرو نیز به عنوان زیرساخت کیفیت محصول نهایی به گونه‌ای طراحی شد که استانداردهای مشمول اجباری آن، از کمتر از ۱۰۰ قطعه استاندارد، تا پایان سال به بیش از یکهزار قطعه استاندارد افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان ملی استاندارد تاکید کرد: طرح‌های پایش کم‌فروشی در بسته‌بندی‌های فرآورده‌های مورد مصرف مردم نیز مورد پایش جدی و مستمر قرار گرفت، که برابر آمار، موجب کاهش میزان کم‌فروشی کالاهای بسته‌بندی شد.

وی اضافه کرد: کم فروشی از ۴۱ درصد آغاز شده بود به کمتر از ۲۰ کاهش پیدا کرده است.

وی گفت: برای نخستین بار امکان صدور دستورالعمل نشان‌های استاندارد زیستی و سالم، محصول‌های دانش‌بنیان و فناوری نانو ایجاد شد.

وی در ادامه سخنان تصریح کرد: برای نخستین بار مدل بومی که علاوه بر مبانی نظری علمی روز، در مقوله تعالی و کیفیت و مبتنی بر منویات امامین انقلاب بود و اسناد بالادستی و ظرفیت‌های عمومی نیز با آن تطبیق پیدا کرد، با مشترک‌های کشورهای اسلامی هم جهت، و جایزه ملی مدل کیفیت جهان اسلام طراحی شد.

اسلام‌پناه با اشاره به رتبه نخست استاندارد در بین کشورهای آسیای جنوب غربی شامل سازمان استاندارد کشور شد گفت: کسب رتبه ششم در حوزه آسیا و اقیانوسیه نیز از دیگر موفقیت‌های استاندارد ایران به شمار می‌آید.

این مسئول گفت: جایزه کیفیت جهان اسلام، با محوریت استاندارد ایران مورد استقبال بینظیر قرار گرفت و با بیش از ۵۰۰ متقاضی بنگاه اقتصادی دنیا و ۱۴۸ شرکت کننده حائز شرایط برگزار شد، همچنین مدیریت دبیرخانه‌های بین‌المللی پنج کمیته بین‌المللی جهان هم در اختیار سازمان ملی استاندارد قرار گرفت.

وی ادامه داد: در بیش از چند ماه، هزار پروانه نشان حلال برای محصول‌های ایرانی صادر شد، و امروز سهم صادرات کشور در محصول‌های حلال با بیش از هزار نشانک سهم قابل توجه و البته اندکی است.

رئیس سازمان ملی استاندارد اظهار کرد: اجرای استانداردهای ملی با عنوان مسئولیت اجتماعی و خیر همگانی مبتنی بر سند ۲۰۳۰ که در دولت قبل طراحی شده بود نیز صورت گرفت، در سال جاری برای نخستین بار طرح محاسبه نرخ رشد کیفیت در ۵۶ قلم کالای پُرمصرف به وقوع پیوست.

وی بیان داشت: برای نخستین بار خدمات پس از فروش خودرو و لوازم خانگی به عنوان کالای مهم و بادوام در منازل مردم، مورد استاندارد اجباری قرار گرفت.

اسلام‌پناه در ادامه تاکید کرد: برای نخستین بار در جهت اجرای استانداردهای اجباری که با زندگی روزمره مردم ارتباط دارد، نظیر پوشاک به‌ویژه پوشاک نوزاد و پوشاک‌هایی که با بدن ارتباط مستقیم دارند، لوازم التحریر، کاغذ و مقوای کتاب‌های درسی، کالاهای خام و پارچه‌های پُرکاربرد نیز مورد استاندارد اجباری قرار گرفت.

وی یادآور شد: سهم ۱۱ درصدی کشور در اجرای طرح‌های نانو فن‌آوری مورد تاکید قرار گرفت، سازمان استاندارد با هدف کاهش مصرف انرژی، استانداردهای کولر آبی، لامپ و الکتروموتورها را با همکاری وزارت نیرو به سه استاندارد اِی پلاس، اِی تری پلاس و اِی فور پلاس ارتقا داد.

رئیس سازمان ملی استاندارد خاطرنشان کرد: اجرای طرح ویژه پایش ماده ۱۷ قانون تقویت و توسعه در قالب رسیدگی به بازار در ماه رمضان و طرح ویژه عیدانه و تنظیم بازار نیز مورد استقبال قرار گرفت.

وی تاکید کرد: موارد مطرح شده، تنها بخشی از تلاش‌های صورت گرفته در سنگر مهم استاندارد کشور است، سازمان ملی استاندارد توجه به ارزش‌های محوری و تخصصی، مبتنی بر تفکر انقلابی و روحیه جهادی از قبیل خدا محوری، قانون‌مداری، مردمی‌بودن، احقاق‌حق، نظارت عادلانه، فسادستیزی، مسئولیت‌پذیری، ارزش‌گرایی، تکریم، خدمت‌رسانی، پاسخگویی و حرفه‌ای‌گرایی را در دستورکار قرار داد.

اسلام‌پناه بیان کرد: این سازمان اکنون در نکوداشت یک قرن فعالیت خود و روزجهانی استاندارد با شعار استاندارد مردمی، اطمینان بخشی و اُمیدآفرینی در جامعه، به مردم متدین و انقلابی خدمت می‌کند و در این مسیر سخت و پُرچالش با عزمی راسخ و دلی پرامید قدم برمی‌دارد.

انتهای پیام / 113 
 
 
https://qomnews.ir/vdceeo8zejh87oi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما