شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۴۲
کد مطلب : 109947

آیت الله نوری همدانی ارتحال آیت الله ارفع را تسلیت گفت

قم نيوز : آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید با صدور پیامی ارتحال آیت الله سید کاظم ارفع را تسلیت گفت.
آیت الله نوری همدانی ارتحال آیت الله ارفع را تسلیت گفت
آیت الله نوری همدانی ارتحال آیت الله ارفع را تسلیت گفت
به گزارش قم نیوز قرار گرفت،‌آمده‌است: ارتحال عالم ربانی و خدمتگزار آیت‌الله آقای سید کاظم ارفع (رحمت الله علیه) که عمر با برکت خویش را به ترویج و تعلیم فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) گذراند موجب تأسف و تأثر گردید.

پیام حاکیست: درگذشت این شخصیت محترم را به همه وابستگان و ارادتمندان تسلیت عرض می‌کنم و علو مقام برای آن فقید سعید مسئلت می‌نمایم.

آیت‌الله «سید کاظم ارفع» از استادان سرشناس اخلاق تهران ۱۹ مهرماه بعد از تحمل یک دوره بیماری در ۷۹ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

آن عالم ربانی، فرزند سید ناصرالدین ارفع در سال ۱۳۲۳ در تهران به دنیا آمد.

دوران تحصیلی دبیرستان را ناتمام رها کرد و با علاقه خود و به تشویق پدر، به آموزش حوزوی روی آورد و در حوزه علمیه‌ای در خیابان ری در جنوب تهران به درس و بحث طلبگی اشتغال یافت که برجسته‌ترین استادش حاج آقای مجتهدی بود.

در سال ۱۳۴۲ به حوزه علمیه قم مهاجرت کرد و از محضر بزرگانی چون مرحوم آیت‌الله فاضل لنکرانی، مرحوم آیت‌الله سلطانی، آیت‌الله نوری همدانی و شهید مفتح کسب فیض کرد.

آیت‌الله ارفع بعد از فوت پدرش در دوران نوجوانی از قم به تهران بازگشت و این بار نزد آیت‌الله حاج میزرا علی آقا فلسفه در مسجد لرزاده و آیت‌الله میرزا باقر آشتیانی در مدرسه مروی به آموختن علوم و معارف اسلامی پرداخت.

وی در قبل و بعد از انقلاب اسلامی به وعظ و تبلیغ متعهدانه انقلابی روی آورد و به‌جای ورود به عرصه‌های مدیریتی، به تألیف و ترجمه مشغول شد که حاصل آن بیش از ۵۰ جلد کتاب بود که موضوع عمده آنها، علوم و معارف اسلامی و نشر و ترویج فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) است؛ آن مرحوم بر وفق سُنّتی مرضیه، به ترجمه قرآن کریم و نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه توفیق یافت.

انتهای پیام / 113 
https://qomnews.ir/vdchkwnzq23nvwd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما