يکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۳۸
کد مطلب : 109951
رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت قم:

چهارهزار و ۶۹۰ فرصت شغلی در بخش صنعت و معدن قم ایجاد شد

قم نيوز : رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان شهریورماه چهار هزار و ۶۹۰ فرصت شغلی در بخش صنعت،‌ معدن و تجارت قم ایجاد شده‌است و این روند اشتغالزایی در نیمه دوم سال با وسعت بیشتری دنبال خواهد شد.
رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت قم:چهارهزار و ۶۹۰ فرصت شغلی در بخش صنعت و معدن قم ایجاد شد.
رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت قم:چهارهزار و ۶۹۰ فرصت شغلی در بخش صنعت و معدن قم ایجاد شد.
به گزارش قم نیوز اکبر ابدالی بیان داشت: قم از نظر جذب سرمایه‌گذاران و رشد فعالیت‌های تولیدی روند مطلوبی را طی می‌کند و ما به طور حتم از این ظرفیت برای گسترش فرصت‌های شغلی پایدار در بخش صنعت استان به بهترین نحو استفاده خواهیم کرد.

وی با اشاره به این که آمارهای اشتغال ارائه شده دربخش صنعت،‌ معدن و تجارت استان همگی مستند و اطلاعات آن در سامانه رصد قابل پیگیری است، افزود: داشتن قرارداد مشخص و بیمه از جمله مواردی است که حتما باید برای ثبت اشتغال مورد نظر در سامانه لحاظ شده‌باشد.

وی تاکید کرد: وضعیت اشتغال در زیر مجموعه بخش صنعت، معدن و تجارت قم را به صورت مستمر رصد می‌کنیم و با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط و استفاده از ظرفیت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، اشتغال ایجاد شده در این بخش مهم اقتصادی استان را حفظ می‌کنیم.

در جریان پایش صورت گرفته تا ابتدای سال‌جاری برای ۳۹ هزار و ۷۹ نفر در شهرک‌های صنعتی استان قم فرصت اشتغال ایجاد شده‌است؛ بررسی‌ها نشان می‌دهد در مجموع طی سال‌های گذشته، یک‌هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان قم به بهره‌برداری رسیده‌است.

همچنین یک‌هزار و ۳۸۶ طرح تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان روند ساخت و ساز خود را دنبال می‌کنند که هر کدام درصد پیشرفت فیزیکی متفاوتی دارند که با تکمیل طرح‌ها و آغاز فعالیت آن‌ها در قالب واحدهای صنعتی، تحول چشمگیری در عرصه تولید و اشتغال استان ایجاد خواهد شد.

گفتنی است بر اساس راهبردهای تعیین شده، اجازه استقرار صنایع با آلایندگی بالا و همچنین آب‌بر در شهرک‌های صنعتی استان داده نشده و به جای آن در کنار توجه به صنایع فرهنگی، پوشاک ایرانی - اسلامی و سوغات زائر، از ایجاد واحدهای تولیدی متناسب با قابلیت‌های اقتصادی استان استقبال می‌شود.

شهرک‌های صنعتی قم به دلایل مختلف همچون داشتن امکانات مناسب برای ایجاد واحد تولیدی،‌ نزدیکی به پایتخت و بازارهای بزرگ ایران و نیز دسترسی به شاهراه‌های ارتباطی کشور همواره مورد توجه سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی برای فعالیت‌های اقتصادی است و به همین دلیل توسعه زیرساخت‌ها در این شهرک‌ها از اهمیت فراوانی برخوردار است.

در بخش صنعت، قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

انتهای پیام / 113 
https://qomnews.ir/vdccpoqss2bqxo8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما