يکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۴۴
کد مطلب : 109954
منبع : ایسنا
استاندار قم:

دانشگاه‌ها معدن فرهنگ هستند

قم نيوز : استاندار قم گفت: واقعیت این است توسعه فرهنگ از دانشگاه‌ آغاز می‌شود و دانشگاه‌ را می‌توان معدن فرهنگ دانست.
استاندار قم:دانشگاه‌ها معدن فرهنگ هستند.
استاندار قم:دانشگاه‌ها معدن فرهنگ هستند.
به گزارش قم نیوز دکتر سیدمحمد آقامیری استاندار قم امروز، ۲۲ مهرماه در جلسه دیدار با روسای دانشگاه‌های استان قم که در سالن امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، اظهار کرد: عمده اهدافی که در مدیریت استان در حال پیگیری و اجرای آن هستیم مربوط به مسائل فرهنگی است.  

 به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری قم، وی افزود: مدیریت جدید استان به‌دنبال این است تمام فعالیت‌های انجام شده به صورت مدون پیوست و مبنای فرهنگی داشته باشد؛ این موضوع بارها به مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و دولتی قم اطلاع داده شده است.  

استاندار قم تصریح کرد: واقعیت این است توسعه فرهنگ از دانشگاه‌ آغاز می‌شود و دانشگاه را می‌توان معدن فرهنگ دانست؛ از روسای دانشگاه‌های استان تقاضا داریم نسبت به توسعه و ترویج فرهنگ در ابعاد مختلف ما را یاری کنند.  

وی اشاره کرد: برای توسعه فرهنگ نیازمند ساخت یک فرد فرهنگی هستیم و برای رسیدن به این موضوع دانشگاه اولین نقطه و مکان محسوب می‌شود.  

آقامیری با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب نگاه ویژه‌ای به حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها دارند، گفت: این نوع نگاه تکلیفی برای ما مدیران ایجاد می‌کند که بخش عمده تمرکز و فعالیت‌هایمان را در دانشگاه‌ها دنبال‌ کنیم.  

وی با اشاره به اینکه به‌دنبال افزایش اعتبارات راهیان نور در دانشگاه‌ها هستیم، عنوان کرد: اتفاقی که طی روزهای اخیر رخ داد بودجه آموزش و پرورش جهت اعزام دانش‌آموزان به راهیان نور را ۱۰ برابر افزایش دادیم.

استاندار قم بیان کرد: علاوه بر راهیان نور دانش‌آموزان به‌دنبال افزایش اعتبار راهیان نور دانشجویی هستیم که به زودی مصوب خواهد شد.  

آقامیری با بیان اینکه دانشگاه‌ها نسبت به برگزاری کلاس‌های معارفی، معرفتی و جریان‌شناسی برای اساتید اهتمام بیشتری داشته باشند، تاکید کرد: باتوجه به بارش تبلیغات منفی که سال‌هاست در کشور ما جاری است، برخی اساتید در مسائلی همچون معارف و جریان‌شناسی‌ها ضعف دارند. گاهی اوقات این عدم آگاهی‌ها باعث می‌شود دانشجو از طریق استاد به انحراف کشیده شود.  

وی افزود: برای حل این مشکل نیازمند این هستیم دانشگاه‌ها اهتمام جدی و بیش‌تری درخصوص برگزاری کلاس‌های معارفی، معرفتی و جریان‌شناسی برای اساتید داشته باشند.  

استاندار قم در ادامه ضمن تاکید ارزیابی اساتید در دانشگاه‌ها، مطرح کرد: ارزیابی اساتید در دانشگاه نکته مهم دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد؛ متاسفانه گزارشاتی ارسال شده مبنی بر اینکه برخی اساتید شان و منزلت جایگاه استادی را در کلاس حفظ نمی‌کنند.  

آقامیری با بیان اینکه حضور رئیس دانشگاه میان دانشجوها می‌تواند تاثیر مثبتی در فضای دانشگاه داشته باشد، گفت: با این اقدام می‌شود فضای دانشگاه را بهتر مدیریت کرد؛ دانشجو اگر ببیند رئیس دانشگاه به جمع دانشجویی اهمیت می‌دهد، تعامل خود را در فضای دانشگاه افزایش می‌دهد.

 فعالیت ۶۰۰ پژوهشگاه علمی در قم

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام و المسلمین شریفی رئیس دانشگاه قم با اشاره به اینکه قم یک استان علمی در کشور محسوب می‌شود، عنوان کرد: ۶۰۰ پژوهشگاه علمی در استان در حوزه‌های مختلف امروز مشغول به فعالیت هستند.  

وی در ادامه گفت: حدود ۹۰ درصد اساتید طرح ضیافت کشور از استان قم اعزام می‌شوند که نشان‌دهنده این است استان قم در مسائل حرفی جزء اولین‌ها در کشور است.

رئیس دانشگاه قم ضمن انتقاد نسبت به کمبود زیرساخت‌ها در حوزه‌های فرهنگی، تصریح کرد: قم از نظر مکان‌های فرهنگی با کمبودهای چشم‌گیری مواجه است؛ درحال حاضر مکانی وجود ندارد که اساتید سراسر کشور در آنجا گرد هم آمده و برای آن‌ها اردوهای آموزشی و فرهنگی برگزار شود.

مجتمع آموزشی و فرهنگی پیام نور کهک، میزبان دانشجویان و اساتید کشور

همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین رجب اکبرزاده رئیس دانشگاه پیام نور استان قم، اظهار کرد: با توجه به کمبود یک مکان برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی در استان سال گذشته تصمیم گرفته شد دانشگاه پیام نور کهک تبدیل به مجتمع آموزشی و فرهنگی شود.  

وی افزود: بعد از گذشت زمان حدود یک سال این مجموعه با ظرفیت ۱۵۰ تخت آماده و طی ماه‌های اخیر چندین برنامه فرهنگی در سطح کشور در این مجتمع آموزشی و فرهنگی برگزار شده است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان قم تصریح کرد: در صورتی که اعتبارات بهتر و بیش‌تری برای این مجموعه در نظر گرفته شود با تجهیز آن می‌توانیم پذیرای دانشجویان و اساتید سایر دانشگاه‌ها نه تنها در استان بلکه در سطح کشور باشیم.

در این جلسه مشکلات دانشگاه‌ها در حوزه فضای آموزشی و کمبود زیرساخت‌ها از سوی روسای دانشگاه‌های استان قم مطرح شد.  

انتهای پیام / 113 
https://qomnews.ir/vdcft1dyjw6dx1a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما