چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۳۲
کد مطلب : 109965
رییس دانشگاه ادیان:

سکوت مرگبار جهان در برابر جنایت صهیونیست‌ها دل را به درد می‌آورد

قم نيوز : رییس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: مشاهده نسل کشی صهیونیست‌ها و سکوت مرگباری که در این خصوص بر جهان حاکم شده‌است، دل انسان را به درد می‌آورد.
رییس دانشگاه ادیان:سکوت مرگبار جهان در برابر جنایت صهیونیست‌ها دل را به درد می‌آورد.
رییس دانشگاه ادیان:سکوت مرگبار جهان در برابر جنایت صهیونیست‌ها دل را به درد می‌آورد.
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب روز چهارشنبه در آیین آغاز سال تحصیلی دانشگاه ادیان و مذاهب قم بیان داشت: با جنایت رژیم صهیونیستی در شب گذشته بار غم سنگینی بر دل ما نشست، ما از همه ظرفیت‌های دانشگاه ادیان و مذاهب برای رساندن صدای مظلومیت مردم فلسطین استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و سایر کشور، حاصل اقدام و توطئه همان کسانی است که این رژیم را با هدف ایجاد نفاق و دشمنی در این منطقه به وجود آوردند.

 اشغالگران صهیونیست روز گذشته بیمارستان المعمدانی در غزه را بمباران کردند و در نتیجه این اقدام جنایتکارانه و بر اساس اعلام منابع خبری بیش از ۵۰۰ فلسطینی در این بیمارستان به شهادت رسیدند.

دولت جمهوری اسلامی ایران به دنبال جنایت جنگی و حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به بیمارستان غزه امروز را در کشور عزای عمومی اعلام کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به معرفی دانشگاه ادیان پرداخت و گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی یک دانشگاه پژوهش محور و گفت‌وگو محور در عرصه‌های بین‌المللی است.

نواب تاکید کرد: دانشگاه ادیان و مذاهب می‌تواند پلی برای گفت‌وگو و تلاش برای همزیستی مسالمت آمیز در جهان باشد.

وی افزود: ما می‌خواهیم دریچه‌ای برای ایجاد بستر تعامل و گفت‌وگو با جهان باشیم چرا که اعتقاد داریم گفت‌وگو راه حل مشکلات است.

وی ادامه داد: دانشگاه ادیان با ۱۴ دانشکده فقط در مقطع تحصیلات تکمیلی در خدمت دانشجویان ۳۰ کشور جهان است.

همچنین معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی در این آیین گفت: امام راحل موضوع فلسطین را از ابتدای نهضت اسلامی دنبال کردند و مشکل جهان اسلام را از همان موقع وجود رژیم صهیونیستی می‌دانستند.

عباس خامه‌یار در ادامه سخنان خود بیان داشت: یکی از اهرم‌های مهم قدرت نرم دیپلماسی دانشگاهی است و این زمانی محقق می‌شود که ما قدرت جذب دانشجویان خارجی را در داخل داشته باشیم.

وی افزود: دانشجویان خارجی که در کشور ما درس می‌خوانند و فارغ التحصیل می‌شوند مبلغان انقلاب اسلامی خواهند بود.

وی همچنین در خصوص رونمایی از کتاب خود با عنوان «زخم و زیتون» گفت: این کتاب مجموعه یادداشت‌های حس گونه من است که امیدواریم مورد توجه خوانندگان قرار گیرد.

گفتنی‌است کتاب «زخم و زیتون» روزنوشت‌ عباس خامه‌یار از رویدادها و یادگاری‌های دوره‌های مختلف مدیریت فرهنگی‌اش و نیز روایت‌هایی از افراد و شخصیت‌های برجسته فرهنگی سیاسی و معنوی چند دهه اخیر ایران و اسلام است که با آنها در ارتباط بوده‌است.

در ادامه، استاد برجسته علوم ارتباطات و مولف کتاب «دانشنامه علوم ارتباطات» که در این مراسم رونمایی شد، گفت: یکی از کارهای خوبی که در سطح جهانی صورت گرفته تولید دانشنامه‌ها در عرصه‌های گوناگون است.

حسن بشیر افزود: دانشنامه علوم ارتباطات دارای نظریات مختلف و جنبه‌های مختلف می‌باشد که در قالب اثری جامع در ۶ هزار صفحه تولید شده‌است.

وی ادامه داد: این اثر علمی فاخر چهارهزار نویسنده از ۷۰ کشور جهان دارد و کار خوب و شایسته‌ای با تالیف آن تولید شده‌است.

وی تاکید کرد: این دانشنامه موضوعی و در ۲۵ جلد است که ۱۱ جلد آن آماده شده و امیدواریم تا سال آینده این تعداد چاپ شود.

در آیین همچنین علاوه بر تقدیر از دانشجویان برتر دانشگاه ادیان و مذاهب از تمبر یادبود این دانشگاه نیز با حضور مسئولان ملی و استانی رونمایی شد.

دانشگاه ادیان و مذاهب، نخستین دانشگاه تخصصی ادیان و مذاهب در ایران است. هدف اصلی دانشگاه معرفی عالمانه‌ اسلام بر اساس آموزه‌های اهل‌بیت (ع) است. تربیت نیروی انسانی متخصص برای شناخت ادیان و مذاهب در جهت همبستگی انسانی، تقویت صلح، کاهش آلام بشری و گسترش معنویت و اخلاق از رسالت‌های دانشگاه است. این دانشگاه از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های غیرانتفاعی از نظر تعداد دانشجوی خارجی با دانشجویانی از ۳۰ کشور مختلف جهان است. دانشگاه ادیان و مذاهب سالانه برنامه‌های بین‌المللی متعددی را به صورت کوتاه‌مدت به زبان‌های عربی و انگلیسی در کشورهای مختلف برگزار می‌کند و با دانشگاه‌های مختلف در سراسر جهان تفاهم‌نامه‌ی همکاری دارد.

انتهای پیام / 113 
https://qomnews.ir/vdch-wnzm23nvwd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما