چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۳۷
کد مطلب : 109971

وزش باد شدید و رگبار پراکنده آسمان قم را فرا می‌گیرد

قم نيوز : کارشناس اداره کل هواشناسی استان قم گفت: طبق بررسی و تحلیل نقشه ها و خروجی مدل های پیش یابی هواشناسی، روزهای پنجشنبه و جمعه (۲۷ و ۲۸ مهرماه) وزش باد شدید، گرد و خاک و رگبارهای پراکنده آسمان این استان را فرا می گیرد.
وزش باد شدید و رگبار پراکنده آسمان قم را فرا می‌گیرد.
وزش باد شدید و رگبار پراکنده آسمان قم را فرا می‌گیرد.
به گزارش قم نیوز مرتضی صبوری بیان کرد: در ۲ روز آینده آسمان استان شاهد وزش باد شدید و به نسبت شدید و گرد و خاک و رگبار پراکنده و نقطه‌ای باران است.

وی اظهار داشت: برای امروز نیز آسمانی صاف تا قسمتی ابری پیش بینی شده است و از فردا با توجه به گذر موج بارشی شاهد افزایش موضعی ابر، وزش باد شدید و احتمال رگبارهای پراکنده و نقطه‌ای باران به به خصوص در ارتفاعات هستیم.

وی اضافه کرد: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی پدیده بارش در روز پنجشنبه بیشتر در ارتفاعات خواهد بود و روز جمعه رگبارهای پراکنده در سطح استان را شاهد خواهیم بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان قم افزود: بدنبال این پدیده ها از روز ‌شنبه جو آسمان استان پایدار پیش بینی می شود و به جز رشد موضعی ابر در بعد ازظهر و گاهی وزش باد، پدیده قابل توجه دیگری نخواهیم داشت.

وی تاکید کرد: سرعت وزش باد در روز پنجشنبه ۵۰ و روز جمعه ۴۵ کیلومتر در ساعت است و با توجه به شرایط تشکیل گرد و خاک در بخش های مختلف استان، همچنین شکل گیری گرد و خاک محلی به علت سرعت وزش باید شدید، فردا و پس فردا، تا حدودی کیفیت هوا و دید افقی در برخی نقاط کاهش پیدا می‌کند.

وی یادآور شد: کمینه و بیشینه هوا امروز به ترتیب ۱۱ و ۲۶ درجه سانتیگراد است که برای فردا ۱۳ و ۲۹ درجه سانتیگراد پیش بینی شده است.

به گفته صبوری، کمینه و بیشینه هوا در روز جمعه ۱۱ و ۲۸ درجه سانتیگراد خواهد بود و در روز شنبه کمینه هوای استان به ۱۲ و بیشینه آن به ۲۷ درجه سانتیگراد می رسد.

 انتهای پیام / 113 
 
https://qomnews.ir/vdcefo8zzjh87oi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما