پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۲۴
کد مطلب : 109976
رییس سازمان جهاد کشاورزی قم:

ظرفیت تولید محصولات کشاورزی در قم رو به افزایش است

قم نيوز : رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: در سالجاری با سرمایه‌گذاری صورت گرفته و اجرای طرح الگوی کشت،ظرفیت تولید بخش کشاورزی در این استان رو به افزایش و درحال حرکت به سمت عرضه افزون بر ۹۰۰ هزار تُن محصول است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی قم:ظرفیت تولید محصولات کشاورزی در قم رو به افزایش است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی قم:ظرفیت تولید محصولات کشاورزی در قم رو به افزایش است.
به گزارش قم نیوز محمدرضا حاجی رضا پیرامون این موضوع بیان داشت: زمانی که صحبت از افزایش ظرفیت تولید محصولات کشاورزی می‌شود هدف اصلی آن پایداری در تامین امنیت غذایی مردم است و همه برنامه‌ریزی‌های سازمان جهاد کشاورزی قم بر اساس این راهبرد پیگیری می‌شود.

وی افزود: در همین رابطه امسال حجم گسترده‌ای از اعتبارات دولتی در کنار سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به حوزه کشاورزی استان قم تزریق شد که حاصل آن افتتاح طرح‌های متعدد اقتصادی به خصوص در حوزه فرآوری محصولات غذایی است.

وی ادامه داد: تلاش برای رشد تولید محصولات کشاورزی در قم با همکاری تمام بخش‌های زراعی، باغی، دامی، شیلات و کشت‌های گلخانه‌ای دنبال می‌شود تا شاهد توازن در عرضه محصولات غذایی مورد نیاز مردم استان باشیم.

ارزش تولیدات بخش کشاورزی قم در سال گذشته ۲۳۶ هزارو ۸۵۰ میلیارد ریال بود که به گفته مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان، این رقم در سال‌جاری با اجرای طرح‌های متعدد و سرمایه گذاری انجام شده رشد قابل توجهی پیدا خواهد کرد.

حاجی رضا گفت: وسعت زمین‌های زراعی و باغی قم محدود است اما طی سال‌های اخیر کشاورزان استان توانسته‌اند با استفاده از ارقام گیاهی متناسب با آب‌وهوای قم و همچنین بهره‌گیری از روش‌های جدید در مراحل کاشت، داشت و برداشت، ظرفیت تولید خود را بدون اضافه کردن زمین افزایش دهند.

۱۰۴ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان قم وجود دارد، از این میزان به طور میانگین ۶۴ هزار هکتار به زیر کشت می‌رود که ۴۲ هزار هکتار آن مزرعه و ۲۲ هزار هکتار آن باغ است.

گفتنی‌است به طور کلی هفت درصد ارزش افزوده استان قم متعلق به بخش کشاورزی است که با گسترش سرمایه‌گذاری و ارتقا ظرفیت تولید، این میزان در حال افزایش است؛ به طور کلی حدود ۱۴ هزار بهره‌بردار و ۴۰ هزار نفر نیروی کارگری در زمینه تولید محصولات کشاورزی در این استان فعال هستند؛ بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف قم را به خود اختصاص داده‌است.

انتهای پیام / 113 
https://qomnews.ir/vdcjahevmuqeyhz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما