پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۱۳
کد مطلب : 109980
منبع : ایسنا

علم هسته‌ای در کشور ما برای نجات انسان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد

قم نيوز : قائم مقام فرهنگستان علوم، گفت: علم هسته‌ای در کشور ما برای نجات جان انسان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و بیماران به‌واسطه آن درمان می‌شوند،‌ اما همین علم در دست عده‌ای دیگر تبدیل به بمب اتم می‌شود و در مدت کوتاه جان تعداد بسیار زیادی از انسان‌ها را می‌گیرد.
قائم مقام فرهنگستان علوم :علم هسته‌ای در کشور ما برای نجات انسان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
قائم مقام فرهنگستان علوم :علم هسته‌ای در کشور ما برای نجات انسان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
به گزارش قم نیوز علی اکبر صالحی امروز، ۲۶ مهرماه در آیین آغاز سال تحصیلی دانشگاه ادیان و مذاهب قم، بیان کرد: علم در ماهیت خود دارای شرافت ذاتی است و این نحوه به‌کارگیری علم است که در مفید خواندن یا غیر مفید دانستن آن تاثیر دارد، برای مثال علم هسته‌ای در کشور ما برای نجات جان انسان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و بیماران به‌واسطه آن درمان می‌شوند،‌ اما همین علم در دست عده‌ای دیگر تبدیل به بمب اتم می‌شود و در مدت کوتاه جان تعداد بسیار زیادی از انسان‌ها را می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه علم و دین دو وجه یک سکه هستند و با هم به ثمر می‌نشینند، افزود: در همین رابطه شیوه به کارگیری علم است که اهمیت آن را مشخص می‌کند، علم باید در وجود کسی باشد که پاک است و با تزکیه درونی، علم خود را در راه درست استفاده می‌کند.

صالحی ادامه داد: بر خلاف نظام‌های دانشگاهی دنیا که در آن بیشتر بر روی مباحث اقتصادی و رسیدن به منافع مورد نظر تاکید می‌شود،‌ در اسلام چگونگی و چرایی مسائل مورد توجه است و تنها به منافع اقتصادی توجه نمی‌شود، این رویکرد اسلام را از مکاتب دیگر متمایز می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه، گفت: در اتفاق‌های دردناکی که در غزه رخ داد دست همه طرف‌ها در حال رو شدن است، ببینید آش چقدر شور شده‌ که دبیرکل سازمان ملل پیام داده، رییس جمهور فرانسه و آلمان صدایشان درآمده است. حق در حال جلوه‌گری است.

صالحی افزود: قضیه فلسطین موضوعی خاصی است که نباید به سادگی از آن عبور کرد، امام راحل با سیاست‌مداری خاصی که داشتند این موضوع را به حق محور مسائل جهان اسلام قرار دادند و توجه همه را به سمت فلسطین و جنایت‌هایی که رژیم صهیونیستی بر سر این مردم مظلوم وارد می‌کند، جلب کردند.

وی ادامه داد: این یک راهبرد مهم بود، که جهان اسلام را جمع کرد و ما امروز داریم ثمرات آن را متوجه می‌شویم؛ امام اجازه نداد مساله فلسطین در جهان اسلام فراموش شود و شرایط را برای شکل گیری جبهه مقاومت فراهم ساخت و امروز حق برای همه در حال آشکار شدن است. کسانی که برای صلح با رژیم صهیونیستی جلو رفتند حالا باید چه خجالتی بکشند.

قائم مقام فرهنگستان علوم گفت: در ۶ روز لشکر کشورهای اسلامی در مقابله با اسرائیل غاصب شکست خوردند اما از سال ۲۰۰۰ به بعد به برکت انقلاب اسلامی و روح مسیحیایی امام و راهی که رهبر معظم انقلاب آن را ادامه داد، اسرائیل از جنوب لبنان خارج شد و شکست خورد و این راه تاکنون امتداد دارد.

صالحی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی نمونه‌ای بی‌نظیر از حکمرانی مبتنی بر آموزه‌های دینی را به جهان ارائه داده‌است، بیان داشت: ما به دنبال تجهیز بیشتر خود به علم و فناوری هستیم و از این طریق برای حل مشکلات جهان اسلام گام برخواهیم داشت.

وی ادامه داد: دشمنان می‌خواهند بُعد ایمان مردم ما را تضعیف کنند، آنان اراده ما را نشانه گرفتند؛ این ملت با اراده که توانست دوران دفاع مقدس که یک جنگ جهانی بود را با پیروزی پشت سر بگذارد، هیچ گاه در برابر دشمنان تسلیم نمی‌شود.

صالحی گفت: دشمنان تلاش دارند امید ما را بگیرند، ما مشکلاتی داریم اما باید نیمه پر لیوان را ببینیم و بدانیم امروز در چه نقطه‌ای هستیم، دین تا قبل از انقلاب اسلامی مهجور بود، کسی فکر نمی‌کرد دین بتواند محرک جامعه باشد، اما امام راحل گرد و غبار را از روی دین جدا و آن را مجدد احیا کرد به نحوی که امروز علاوه بر ایران در کشورهای دیگر نیز شاهد توجه به مبدا شناسی و معرفت شناسی هستیم و خیلی از دانشگاه‌های دنیا کرسی اسلام شناسی و شیعه شناسی گذاشتند.

وی افزود: امام راحل توانست این انقلاب را به پیروزی برساند و آن را تثبیت کند بدون این که سلاحی به کار گیرد، مقاومت الزاما همیشه با سلاح نیست با اراده است، مقاومت قبل از هرچیز اراده و تصمیم می‌خواهد امام این اراده را در دل مردم تثبیت کرد و این انقلاب محقق شد.

انتهای پیام / 113
https://qomnews.ir/vdcevo8z7jh87oi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما