يکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۴۲
کد مطلب : 110044

۲ سامانه ثبت تخلف جدید در راه‌های قم نصب شد

قم نيوز : رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم گفت: با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال، ۲ دستگاه سامانه ثبت تخلف در محور باغیک- تفرش این استان نصب شد.
۲ سامانه ثبت تخلف جدید در راه‌های قم نصب شد.
۲ سامانه ثبت تخلف جدید در راه‌های قم نصب شد.
به گزارش قم نیوز،حمید سالاری افزود: با توجه به مطالعات و بررسی‌های میدانی با هماهنگی پلیس راه استان، نسبت به جانمایی و نصب ۲ دستگاه سامانه ثبت تخلف درمحور باغیک- تفرش(ابتدای محور و پیچ طینوج) اقدام شد.

وی خاطرنشان کرد: اعتبار این طرح به صورت مشترک(ملی – استانی) و هر یک به میزان ۱۰ میلیارد ریال جهت نصب و نگهداری سه ساله آنها تامین و هزینه شده است.

رییس مرکز مدیریت راه‌های استان قم تعداد کل سامانه‌های ثبت تخلف منصوب در سطح راه‌های استان قم را با احتساب این ۲ سامانه، ۷۵ دستگاه اعلام کرد و گفت: از ویژگی‌های فنی سامانه‌های ثبت تخلف نصب شده، قابلیت ثبت لحظه ای و متوسط سرعت خودرو است.

سالاری یادآور شد: درطول راه‌های مواصلاتی استان قم، ۲۶ دستگاه دوربین نظارت تصویری نیز فعال است که در کنترل و نظارت بر ترافیک جاده ای استان نقش مهمی دارند.

وی در بخش دیگری از این گفت و گو، به ضرورت ثبت تعداد خودروهای عبوری از محورهای جاده ای قم اشاره کرد و گفت: هرنوع برنامه ریزی به منظور ارتقای ایمنی راه ها، تسهیل ترافیک، نگهداری و بهسازی راه ها، منوط به داشتن آمار صحیح و برخط از تردد جاده ای است که درسطح محورهای استان ۷۷ دستگاه تردد شمار نصب شده است.

در حوزه راهداری استان قم حدود ۲ هزار کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.
https://qomnews.ir/vdchkvnzk23nzvd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما