سه شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۴۹
کد مطلب : 110055
مدیرکل صمت قم:

پروانه‌های کسب موجود در قم ۴۳ هزار و ۷۴۴ فقره است

قم نيوز : مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم گفت: در مجموع ۴۳ هزار و ۷۴۴ فقره پروانه کسب در بخش اصناف استان موجود می‌باشد که شامل ۱۷ هزار و ۴۹۸ پروانه‌ تولیدی و خدمات فنی و ۲۶ هزار و ۲۴۶ پروانه‌ در حوزه فعالیت‌های توزیعی و خدماتی است.
مدیرکل صمت قم:پروانه‌های کسب موجود در قم ۴۳ هزار و ۷۴۴ فقره است.
مدیرکل صمت قم:پروانه‌های کسب موجود در قم ۴۳ هزار و ۷۴۴ فقره است.
به گزارش قم نیوز،اکبر ابدالی بیان داشت: در همین ارتباط از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذرماه، یک‌هزار و ۳۱۲ فقره پروانه کسب صنفی در بخش تولیدی و خدمات فنی با سرمایه‌گذاری سه هزار و ۹۳۶ میلیارد ریال و ظرفیت اشتغالزایی برای سه هزار و ۲۸۰ نفر در قم صادر شده‌است.

وی افزود: همچنین در این مدت صدور یک‌هزار و ۹۷۰ فقره پروانه کسب در حوزه فعالیت‌های توزیعی و خدماتی با سرمایه‌گذاری پنج هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال و ظرفیت ایجاد شغل برای چهار هزار و ۹۲۵ نفر در قم انجام شد.

وی ادامه داد: میزان سرمایه‌گذاری در بخش اصناف به صورت برآوردی و به‌ازای هر واحد صنفی سه میلیارد ریال درنظر گرفته می‌شود، همچنین برمبنای میانگین کشوری به‌ازای هر پروانه کسب ایجاد اشتغال برای ۲.۵ نفر به صورت برآوردی لحاظ می‌گردد.

ابدالی با اشاره به سایر فعالیت‌های صورت گرفته در اداره کل صنعت،‌ معدن و تجارت قم در حوزه اصناف طی ۹ ماه سپری شده از سال جاری نیز گفت: در این مدت ۱۵ انتخابات صنفی در قم برگزار و قیمت گذاری ۱۷ قلم کالا با حضور کارشناسان و متولیان امر انجام شد.

گفتنی است نظارت بر عملکرد اصناف موضوع مهم دیگری است که اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم با همکاری اتاق اصناف استان با جدیت آن را پیگیری می‌کند و اقشار مختلف مردم نیز می‌توانند هرگونه تخلف در حوزه فعالیت اصناف را به شماره ۱۲۴ گزارش کنند تا موضوع مورد نظر توسط بازرسان بررسی شود.

به طور کلی اصناف فعال در قم، تعامل مثبت و همکاری بسیار خوبی با مدیران بخش‌های اجرایی استان برای مدیریت هرچه بهتر بازار و تامین نیازهای مردم دارند و بارها از جمله در زمان شیوع ویروس کرونا این موضوع به اثبات رسیده‌است.

 
 
گزارشگر : تحریریه قم نیوز
https://qomnews.ir/vdcjiyeviuqevyz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما