سه شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۱۲
کد مطلب : 110059
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم:

تونل غدیر و فاز ۵ عماریاسر قم به زودی بهره برداری می شوند

قم نيوز : معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: تونل غدیر و فاز ۵ عماریاسر قم با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان تکمیل و در آستانه بهره برداری قرار دارد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم:تونل غدیر و فاز ۵ عماریاسر قم به زودی بهره برداری می شوند.
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم:تونل غدیر و فاز ۵ عماریاسر قم به زودی بهره برداری می شوند.
به گزارش قم نیوز،عباس حلوایی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پروژه فاز ۵ محور عماریاسر از سال ۹۹ با انعقاد قراردادی با سازمان توسعه و عمران عملیاتی و آغاز شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم بیان کرد: مبلغ اولیه پیمان این قرارداد ۷۳ میلیارد تومان بوده که در ادامه کار با افزایش نوسانات قیمتی، تا ۹۲ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی گفت: وسعت این پروژه از ابتدای خیابان طالقانی آغاز می شود و تا خیابان معلم ادامه دارد و این پروژه از جمله طرح های عمرانی شاخص و دارای شرایط اجرای خاص بوده است.

حلوایی افزود: در این پروژه ارتفاع آزاد تونل از سطح صفر ۱۲ متر است که با اجرای فاز پنجم عماریاسر شاهد تکمیل رینگ ترافیکی عماریاسر خواهیم بود که این فاز از تقاطع غیرهمسطح مقداد تا میدان سپاه ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: تونل غدیر و فاز ۵ عماریاسر تا خیابان فاطمی ۱۵۰۰ متر طول دارد که از این ناحیه با ۴۰۰ متر به میدان سپاه متصل می شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم افزود: هزینه اجرای تونل غدیر و فاز پنجم عماریاسر از ابتدا تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان و همچنین هزینه مسیرهای دسترسی قسمت شرقی پروژه نیز ۱۰۰ میلیارد تومان پیش بینی می شود.

حلوایی گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان نیز برای موضوعات ترافیکی، تهویه، اتاق کنترل و مانیتورینگ این پروژه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح، تعارضات ملکی، انشعاباتی و تاسیساتی وجود داشت افزود: در حال حاضر فاز پنجم پروژه عماریاسر ۹۶ درصد پیشرفت داشته و تونل غدیر نیز بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم ابراز کرد: برای اجرای پروژه فاز پنجم عماریاسر در همسطح و تونل بدون در نظر گرفتن تملک ها بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

حلوایی افزود: طول فاز پنجم عماریاسر از ابتدای چهاراه انقلاب تا میدان سپاه ۲ کیلومتر است که این پروژه ضمن افزایش مسیرهای دسترسی سبب کاهش زمان سفر و ترافیک برای شهروندان قمی خواهد داشت.
گزارشگر : تحریریه قم نیوز
https://qomnews.ir/vdcdkz0fnyt0fz6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما