چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۴۴
کد مطلب : 110064
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم:

امسال یک هزار و ۱۴۴ درخواست در کمیسیون پزشکی بنیاد شهید قم بررسی شد

قم نيوز : مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم گفت: امسال تعداد متقاضیان کمیسیون پزشکی این بنیاد از سوی جانبازان ساکن این استان به منظور ارتقای خدمات پرستاری و درصد جانبازی یک هزار و ۱۴۴ مورد بود که بررسی شد و در این مدت پنج جلسه کمیسیون در استان تشکیل شده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم:امسال یک هزار و ۱۴۴ درخواست در کمیسیون پزشکی بنیاد شهید قم بررسی شد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم:امسال یک هزار و ۱۴۴ درخواست در کمیسیون پزشکی بنیاد شهید قم بررسی شد.
به گزارش قم نیوز،حجت الاسلام والمسلمین حسن هنرمند اظهار داشت: تعداد پرونده های خدمات پرستاری، ۹۴ مورد با رای مثبت از ابتدای سالجاری تاکنون بوده است.

وی ادامه داد: حق پرستاری شامل ماده ۲۲ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران بنیاد حسب مورد برای همسر و والدین شاهد، جانبازان و آزادگان که بنا به تشخیص کمیسیون پزشکی بنیاد دارای عائله تحت تکفل قانونی محجور و معلول (ذهنی، جسمی، حرکتی) باشند پرداخت می شود.

وی یادآور شد: هم چنین طبق ماده ۲۶ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مربوط به حمایت از سلامت جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر و جانبازان اعصاب و روان و شیمیایی به تشخیص کمیسیون پزشکی بنیاد و براساس شدت و نوع ضایعات ناشی از مجروحیت و میزان ساعت کاری که از جانبازان مراقبت می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم در پاسخ به این سئوال که کمیسیون پزشکی بنیاد شهید برای تعیین درصد جانبازی ناشی از چه وقایعی تشکیل می شود بیان کرد: کمیسیون پزشکی مربوط به ماموریت های ویژه، کمیسیون ماده ۸۷ برای جانبازان فاقد درصد که فاقد مدارک بالینی همزمان با مجروحیت هستند، کمیسیون ماده ۱۵ موارد فوت شده که پس از فوت درصدی به درصد جانبازی آنان اضافه می شود و کمیسیون تعیین درصد کلی نیز کمیسیونی جهت بررسی اعتراض ها و مجروحیت های جدید جانبازان است.

وی ابراز داشت: تعداد کل جانبازان در قید حیات و فوت شده در استان قم ۱۳ هزار و ۵۹۵ نفر هستند که از این تعداد ۲۹۵ نفر جانبازان ۷۰درصد و بالاتر هستند.

هنرمند افزود: خدمات بهداشتی و درمانی به جانبازان در قالب درمان، بستری، تامین تجهیزات و طرح پایش سلامت و برگزاری کمیسیون های مختلف ماده ۲۲ و ۲۶ و کمیسیون پزشکی انجام می شود.

وی ادامه داد: تامین تجهیزات پزشکی مانند ویلچر، تشک طبی و تخت، کپسول اکسیژن و اکسیژن ساز، عینک، سمعک، عصا، واکر و لوازم ارتوپدی ، خدمات دندانپزشکی، تزریق واکسن آنفلوانزا، اعزام به مرکز جهت بستری و درمان و اجرای طرح پایش سلامت از ابتدای امسال برای ۱۴۰۳ نفر از والدین شهدا، همسران شهدا و جانبازان انجام شده است و تعداد پایش صورت گرفته ۲ هزار و ۴۹۱ مورد بوده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم اضافه کرد: در این راستا با ۱۰۰ پزشک عمومی و متخصص و ۹۵ مرکز کلینیکی و پارکلینیکی در سراسر استان قرار منعقد شده است.

وی با اشاره به این که اکنون یک مرکز توانبخشی ایثار در استان قم فعال است اظهار داشت: طرح مرکز جامع توانبخشی ایثار قم در زمینی به وسعت ۲۱هزار متر مربع از ۱۵ سال گذشته آغاز شده و در سال ۱۳۹۲ فاز اول شامل استخر و سالن ورزشی راه اندازی شد.

هنرمند در مورد فاز دوم مرکز توانبخشی ایثار قم نیز گفت: این طرح به دلیل عدم اختصاص اعتبار تا سال۱۴۰۰ پیشرفت کندی داشت و در سال ۱۴۰۰ فاز دوم شامل سالن آمفی تئاتر، مرکز اقامتی با ۶۹ تخت، مرکز فیزیوتراپی و توانبخشی با تخصیص اعتباری بالغ بر۴۷۰میلیارد ریال تا پایان سال تکمیل و آماده تجهیز است.

وی بیان کرد: برای تجهیز بخش توانبخشی و آمفی تئاتر و دکوراسیون در قالب فاز دوم مرکز توانبخشی ایثار قم ۳۲۰ میلیارد ریال برآورد هزینه شده است.
گزارشگر : تحریریه قم نیوز
https://qomnews.ir/vdcjmyevxuqevyz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما