پنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۴
کد مطلب : 110071
منبع : ایسنا
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم:

فرهنگ مصرف گرایی در تضاد با محیط زیست است

قم نيوز : مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم سبک زندگی مردم، فرهنگ مصرف گرایی و عدم بهره برداری اصولی از انرژی و منابع زیستی را در تضاد با محیط زیست دانست و گفت: به دلیل عدم توجه به ملاحظات زیست محیطی در دهه‌های گذشته، امروز دچار معضلات و چالش‌های جدی شده‌ایم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم:فرهنگ مصرف گرایی در تضاد با محیط زیست است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم:فرهنگ مصرف گرایی در تضاد با محیط زیست است.
به گزارش قم نیوز،محمدحسین بازگیر در همایش آموزشی «مدیریت سبز در دستگاه‌های اجرایی» که به مناسبت هفته هوای پاک در قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت و جایگاه محیط زیست در قوانین و آموزه‌های دینی و اخلاقی، گفت: اصل ۵۰ قانون اساسی، از مهمترین و مترقی ترین اقدامات زیست محیطی پس از انقلاب اسلامی است.

به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان قم، وی با اشاره به فرارسیدن هفته هوای پاک با شعار «هوای پاک، مسئول پاسخگو، شهروند مسئول»، تصریح کرد: بر اساس آمارهای ارائه شده توسط نهادهای بین المللی، حدود ۲ درصد مرگ و میرهای جهان به دلیل آلودگی آب و ۱۰ درصد مرگ و میرها به دلیل آلودگی هواست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم سبک زندگی مردم، فرهنگ مصرف گرایی و عدم بهره برداری اصولی از انرژی و منابع زیستی را در تضاد با محیط زیست دانست و گفت: به دلیل عدم توجه به ملاحظات زیست محیطی در دهه‌های گذشته، امروز دچار معضلات و چالش‌های جدی شده‌ایم.

وی با بیان اینکه متأسفانه برخی مردم و مسئولان همچنان نسبت به طبیعت و محیط زیست بی تعهد بوده و با اقدامات خود منجر به تخریب این مواهب الهی می‌شوند، اظهار کرد: شهر قم در تابستان با گرد و غبار و در زمستان با گازهای آلاینده مواجه بوده و به صورت میانگین سالانه ۷۰ روز هوای آلوده دارد.

بازگیر در پایان، مدیریت سبز را مجموعه‌ای از ابزارها برای کاهش مصرف انرژی و منابع و حفظ محیط زیست عنوان کرد و افزود: اجرای برنامه مدیریت سبز شامل کاهش مصرف انرژی و آب، مدیریت پسماندها، کاهش مصرف سوخت وسایل نقلیه، بهره برداری درست از ساختمان‌ها و تجهیزات و آموزش و فرهنگ سازی است.

به گزارش ایسنا، در این همایش همچنین عبدالله میرابراهیمی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم، حمید فشکی رئیس اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد محیط زیست استان قم و کارشناسان ادارات آب منطقه‌ای، گاز و آب و فاضلاب استان در رابطه با شاخص‌ها و ابعاد مختلف مدیریت سبز در دستگاه‌های اجرایی و چالش‌های زیست محیطی در این حوزه به سخنرانی پرداختند.
گزارشگر : تحریریه قم نیوز
https://qomnews.ir/vdchqvnzz23nzvd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما